Sliedrecht jo11/1 legt weergaloze bekerwedstrijd op de mat

... (scrimmage)

Onder 11, JO11-1, Groep 1 4

4 februari 2017 9:00

Na een winterstop van bijna 2 maanden was het zaterdag 4 februari eindelijk weer tijd om een officiële wedstrijd te spelen, waar de competitiewedstrijden wegens vorst nog werden afgelast kon de uitwedstrijd tegen Dubbeldam jo11-1 wel doorgang vinden.

Dubbeldam heeft een heel sterk team dat net als wij kampioen werd in de hoofdklasse, al is Dubbeldam een stuk constanter dan wij zijn, in seizoen 16/17 waren zij reeds 14 wedstrijden ongeslagen.

Vanaf het eerste fluitsignaal liet Sliedrecht zien absoluut geen ontzag te hebben voor de prestaties van Dubbeldam, Sliedrecht voetbalde vanuit hun eigen kracht, met wederom een prima organisatie.
Toch liet Dubbeldam in de eerste helft het betere veldspel zien, maar door kort te dekken en hoog druk te zetten hield Sliedrecht de tegenstander op afstand.
Toeschouwers werden getrakteerd op een vermakelijke wedstrijd, sportieve duels, mooie aanvallen, snelle uitbraken en degelijk verdedigingswerk.
In de 8e minuut kende de uitstekend fluitende scheids Sliedrecht een vrije trap toe op zo'n 25 meter van de goal, toen Levi de vrije trap hard over alles en iedereen heen schoot stond de keeper aan de grond genageld en lokte Julius de laatste man mee die de bal wellicht nog had kunnen wegkoppen.
Zo zagen we deze fantastische vrije trap tegen de touwen vliegen, deze 0-1 voorsprong gaf Sliedrecht vertrouwen en de druk op Dubbeldam werd erop gehouden.
Dubbeldam bleef echter geduldig op zoek gaan naar een gaatje in de Sliedrechtse verdediging, enkele keren kwamen zij er doorheen maar vonden hun doelpogingen een uitmuntend keepende Jefta Teeuw op hun weg.
Hoewel Dubbeldam in de eerste helft een duidelijk overwicht had kreeg Sliedrecht de betere kansen, zo misten Stijn en Job van dichtbij maar nipt terwijl de keeper al op de grond lag.
Desondanks mocht Sliedrecht met getankt vertrouwen en een 0-1 voorsprong in de pocket gaan rusten.

Na rust ging Sliedrecht verder waar het in de eerste helft gebleven was, geen moment liet iemand zijn directe tegenstander lopen en Dubbeldam kwam zo eigenlijk steeds niet echt in de wedstrijd.
Sterker nog, Dubbeldam plooide zich steeds verder terug op eigen helft.
En hoewel het voor het Dordtse doel erg druk was wist Sliedrecht er enkele malen met mooi combinatievoetbal doorheen te voetballen, helaas werden gigantische kansen op de 0-2 gemist.
De kansenverhouding in de 2e helft was volledig voor Sliedrecht aangezien Dubbeldam niet verder kwam dan 1 grote kans die door hen werd over gekopt.

Na een enerverende 2e helft zonder goals en waarin Sliedrecht de bovenliggende partij was leek de 0-1 genoeg voor de winst, ware het niet dat er 10 seconden voor tijd nog een hachelijke situatie voor het Sliedrechtse doel plaatsvond en Dubbeldam uit deze scrimmage de gelijkmaker achter doelman Jefta Teeuw schoot.
Na de Dordtse goal mocht Sliedrecht nog wel aftrappen maar werd er kort daarna afgefloten voor het einde van de wedstrijd, strafschoppen moesten dus gaan uitwijzen welk van deze teams door zou gaan in het bekertoernooi.

Volgens de thuisclub moest elk team 3 strafschoppen nemen en bij een gelijke stand zou er om en om genomen worden, de penalty's van Ian, Jort en Dyon werden feilloos binnen geschoten.
En hoewel Jefta 2x dichtbij een redding was benutte ook Dubbeldam hun 3 strafschoppen, Boaz Elsinga schoot de 4e strafschop hard en laag in de linkerhoek en bracht daarmee de stand op 4-3.
Op het moment dat Jefta de 4e strafschop van Dubbeldam stopte ontstak het gehele Sliedrechtse team in euforie en vloog elkaar in de armen.

Sliedrecht bekert door deze winst door en gezien de geleverde energie en het vertoonde spel zou een verlies ook zeer onterecht geweest zijn.
Alle spelers haalde zaterdag een hele dikke voldoende en de achterban wil hen dan ook hartelijk bedanken voor het vertoonde schouwspel!

Ruststand: 0-1
Eindstand: 1-1