Sliedrecht jo11-1 zet ASWH opzij

... (e.d.)

4 maart 2017 8:30

Richard Boekweit

De jongens van vv Sliedrecht onder 11-1 traden zaterdag aan tegen hun leeftijdsgenoten van ASWH, direct na de aftrap liet Sliedrecht hun aanvallende intenties duidelijk merken.

De tegenstander werd opgejaagd op hun eigen helft en voetbalde zich maar moeilijk onder deze druk vandaan, Sliedrecht was duidelijk de betere ploeg zonder nog echt tot grote kansen te komen.

De keeper van ASWH moest in het eerste kwartier eenmaal ingrijpen toen Seth van Eck een bal hoog en hard weg trapte en deze tot ieders verbazing bijna in het vijandelijke doel verdween, ware het niet dat de keeper van ASWH scherp was en deze inzet met enige moeite kon opvangen.
Pas laat in de 1e helft was de ban gebroken toen er miscommunicatie was tussen een verdediger en de keeper van ASWH, op het moment dat de keeper uit kwam om een ogenschijnlijk makkelijke bal op te vangen kopte een verdediger hem net voor zijn handen omhoog waardoor de sluitpost er onderdoor dook.
De jarige Boaz Elsinga pakte dit cadeautje uit door de 1-0 van dichtbij binnen te tikken.
5 minuten later was het opnieuw Boaz die aan de basis stond van een goal, na het uitspelen van zijn directe tegenstander hield hij de bal nog even bij zich en zag Seth van Eck een loopactie beginnen, Boaz draaide open en gaf op exact het juiste moment een pass op maat mee aan Seth die daarna knap afrondde.
Met deze 2-0 op het scorebord konden de jongens de kleedkamer opzoeken voor een welverdiende beker limonade.

In de 2e helft hervatte Sliedrecht hun ongewijzigde strijdplan, achterin werd er werkelijk niets weggegeven.
Het moet voor de spelers van ASWH knap frustrerend geweest zijn om vrijwel elke aanval stuk te zien lopen op de Sliedrechtse muur, ook aanvallend liet Sliedrecht het betere van het spel zien.
Halverwege de 2e helft was het andermaal Boaz Elsinga die een strakke pass meekreeg van Jort Kraaijeveld en daarna de 3-0 fraai binnenschoot, met 2 goals en 1 assist op zak kroonde hij zich voor het einde van de wedstrijd al tot "man of the match".

Het werd zelfs nog 4-0 toen Dyon Boekweit op snelheid 2 man passeerde, en na een combinatie met Job Maasland de bal terugkreeg en hem strak wou voorgeven.
De verdediger van ASWH die deze voorzet wou wegwerken raakte de bal helemaal verkeerd waardoor hij hem onbedoeld achter zijn eigen doelman werkte.

Sliedrecht 011-1 haalde met deze wedstrijd de eerste driepunter binnen van dit kalenderjaar en deed dat met veel overtuiging, mooi voetbal en tankt hiermee vertrouwen richting het volgende competitieduel aanstaande zaterdag thuis tegen Oranje-Wit.