Vrouwen 1 kan niet verder stunten in de beker

SC Everstein VR1

Vrouwen, VR1, Groep 3 3

4 maart 2017 10:00

De dames van Everstein hebben met een 1-3 overwinning een einde gemaakt aan het ‘bekersprookje’ van Vrouwen 1. Gezien de wedstrijd een terechte uitslag, maar bij onze ploeg heerste na afloop toch het gevoel dat er meer in gezeten had.

Een logisch gevoel, want zo’n daverend sterk team was Everstein nu ook weer niet. Maar als je zelf niet in goeden doen ben en niet in staat bent om 100 % scherp, geconcentreerd en met overtuiging te voetballen, dan leg je het af tegen een 4e klasser. En dat is natuurlijk geen schande, maar wel jammer.

De start was veelbelovend, want in de eerste 10 minuten was het Sliedrecht wat de klok sloeg en kon Paula op haar gemak bekijken hoe de druk direct op de defensie van Everstein werd gezet. Daar zouden kansen liggen, gezien hun doelsaldo in de competitie. Met Valerie en Bernice als de spitsen en met Naomi daarachter werd gezocht naar openingen op weg naar het vijandelijke doel. Everstein koos vaak voor wegwerken over zijlijn en achterlijn, als bewijs dat ze niet goed in staat waren om zich onder de druk uit te spelen.

Een doelpunt viel echter niet te noteren, al was Bernice daar met een goede kans wel dichtbij. De Sliedrechtse dames konden dit energie vragende spel niet volhouden en moest toestaan dat Everstein steeds meer in balbezit kwam en daar vanuit het middenveld gevaarlijke dingen mee ging doen. Een schot op de paal was een duidelijke waarschuwing om achterin heel goed op te blijven letten. Corners van Everstein gaven aan dat zij aanvallend steeds meer dreiging op de mat legden.

Waar het kon koos Sliedrecht de diepte, maar deed dat bepaald niet altijd zo zuiver en gericht. Ondanks dat kwamen er kansen; onder andere een grote voor Naomi, maar zij knalde over het doel.
Dat deed Everstein niet toen zich de kans voordeed. Uit een afgeslagen corner was de dekking even niet goed en werd dit genadeloos afgestraft: 0-1.

In de 2e helft deed Sliedrecht er een schepje bovenop, maar Everstein speelde vastberaden om de voorsprong te behouden. Het spel golfde daardoor meer op en neer, waarbij de gasten de betere kansen kregen, maar deze meestal niet goed wisten uit te buiten.
In de verdediging ontbrak Sascha en dat was goed te zien. Ilona deed haar uiterste best, maar had de pech dat ze de beste Everstein-speelster tegenover zich had.

Het uitblijven van een doelpunt hield Sliedrecht dus in de wedstrijd. Bernice had strakke bewaking maar wist toch een keer knap te ontsnappen en de bal fraai over de keepster te liften: 1-1.
De klap kwam snel, want binnen een enkele minuut had Everstein het net wederom gevonden en was hun 1-2 voorsprong een feit.

Een teleurstelling voor onze ploeg die opnieuw op zoek moest naar de gelijkmaker. Er werd hard gewerkt door iedereen, maar Everstein liet zich de kaas niet meer van het brood eten en hield redelijk stand. Er kwamen mogelijkheden uit corners van Manon en een vrije trap van Anne Roos, maar meer dan ‘net niet’ leverde dat niet op.
In de slotfase maakte Everstein een einde aan de hoop van Sliedrecht door een vrije trap direct in de kruising te jagen. Knappe goal en een eindstand van 1-3.

Woman of the match: niemand. Waarom? Een uitblinker heb ik niet kunnen bespeuren en evenmin een individueel hoogstandje of bijzondere actie. Typerend voor het spel van onze dames deze middag: te vlak om echt aanspraak te maken op de overwinning. Jammer, maar we kunnen terugkijken op een bijzondere en succesvolle bekercompetitie met mooie en spectaculaire potjes voetbal! Laten we dat vasthouden voor de rest van de competitie.