Sliedrecht bij laatste 16 districtsbeker

Mannen, 1, Groep 1 03

17 december 2016 14:15

Meeuwse, J.

In de derde ronde van de KNVB Districtsbeker heeft Sliedrecht zaterdag 17 december 2016 een eenvoudige 6-2 overwinning behaald tegen Zwaluwe uit Lage Zwaluwe, de koploper uit de 3e klasse B. Met diverse basisspelers op de bank bereikte de ploeg van Michel Langerak hiermee de laatste 16 uit het district Zuid I

Aanvankelijk zag het er naar uit dat Sliedrecht, met een sterke start, korte metten zou maken met deze 3e klasser, maar doelpogingen van o.a. Stefan van Dam en Luciano van Harlingen misten de juiste richting.

Snelle omschakeling
Zwaluwe “parkeerde de bus” zeker niet voor het eigen doel, maar zocht indien mogelijk de aanval. Nadat Inam Quliyev in de 16e minuut de paal raakte, was Zwaluwe in de omschakeling via de snelle Thijs ’t Hooft direct doeltreffend (0-1) en was Sliedrecht aanvallend nog steeds zoekend naar de juiste precisie om doelman Jeffrey v.d. Veeke te verschalken.

Verzet gebroken
Een gemakkelijk gegeven strafschop wegens hands leverde Sliedrecht via Stefan van Dam de gelijkmaker op (1-1) en een rake kopbal van Luciano van Harlingen enkele momenten later bracht Sliedrecht zelfs aan de leiding (2-1). Toen 10 minuten voor rust Mike Langerak een sprintduel op een dieptepass won en succesvol afrondde (3-1) was het verzet van Zwaluwe gebroken en kon Sliedrecht gemakkelijk de controle over de wedstrijd houden. Nog enkele goede scoringskansen werden niet adequaat benut; alleen een fraaie voorzet van Luciano van Harlingen in de slotminuut werd eenvoudig door Mike Langerak omgezet in een doelpunt, zodat met een 4-1 voorsprong werd gerust.

Bovenliggende partij
In de 2e omgang kabbelde de wedstrijd lange tijd voort, waarbij Sliedrecht wel de bovenliggende partij was en de bal gemakkelijk liet rondgaan maar niet sterk aandrong. Halverwege de 2e helft verzilverde Luciano van Harlingen koppend een slimme boogbal van Nizar Mekkaoui (5-1) en deed Zwaluwe via een harde vrije trap vanaf ca. 18 meter nog wat terug via Joey Konings (5-2). Nadat Mike Langerak kort voor tijd nog een dot van een kans voor open doel miste, bracht Stefan van Dam in de voorlaatste minuut de eindstand met een fraaie treffer op 6-2. Al met al een gemakkelijke overwinning in deze bekerronde, de laatste wedstrijd in dit kalenderjaar.

Trainer Michel Langerak was tevreden : “ Het was zaak, dat wij er wel een voetbalwed STRIJD van maakten en het niet zouden beschouwen als een simpel potje voetbal. Dat is goed begrepen, het was ook gunstig om de jongens, die de laatste weken minder gespeeld hadden, in te kunnen zetten. Wij zijn met Hoek de enige twee hoofdklassers bij de laatste zestien, dus dat schept bepaalde verwachtingen, waar wij dan ook ons vol voor zullen inzetten om die te kunnen waarmaken. “

Na de feestdagen en jaarwisseling staat een kort trainingskamp in Stadskanaal gepland. Sliedrecht hervat de competitie op zaterdag 14 januari a.s. met een thuiswedstrijd tegen Jodan Boys.

Sliedrecht – Zwaluwe 6-2 (rust 4-1) ; toeschouwers : 125.

Scheidsrechter : J. Meeuwse (Papendrecht).

16. Thijs ’t Hooft 0-1, 20. Stefan van Dam 1-1, 31. Luciano van Harlingen 2-1, 34. Mike Langerak 3-1, 45. Mike Langerak 4-1, 66. Luciano van Harlingen 5-1, 72. Joey Konings 5-2, 89. Stefan van Dam 6-2

Sliedrecht : Edwin v.d. Kooij ; Jordy de Jong (46’ Manucho Adelino), Arie Lock, Gavir Breidel, Gino Chirill; Coen v.d. Waal, Mike Langerak, Stefan van Dam ; Nizar Messaoui, Luciano van Harlingen en Inam Quliyev.