Sliedrecht jo11-1 bekert door na zege op Oranje-Wit

Sliedrecht JO11-1

Onder 11, JO11-1, Groep 1 07

29 oktober 2016 9:45

Waar Sliedrecht onder 11 in de vorige 2 rondes van de beker maar 1 punt wist te behalen liet dit team tegen het Dordtse Oranje-wit jo11-1 wederom zien in bloedvorm te verkeren.

De oudere broer van onze competitiegenoot (oranje-wit jo11-2) komt tevens uit in de hoofdklasse waar zij gedeeld koploper zijn, ook haalde zij in vorige bekerwedstrijden 3 punten waardoor winst het enige was wat voor Sliedrecht telde.

En dat lieten onze spelers vanaf minuut 1 merken ook, Oranje-Wit werd op eigen veld afgejaagd en Sliedrecht zette collectief en hoog druk.
Dit bleek niet zonder resultaat, al na 9 minuten vuurde Dyon het eerste schot op doel af, waar de keeper deze doelpoging nog wist te keren bleek laatstgenoemde kansloos toen Job de rebound hard tegen de netten werkte.
Wederom een bewijs dat het Sliedrechtse positiespel prima op orde is, altijd staan onze mensen op de juiste plek om gevaar te stichten of om de afvallende bal op te pikken.

Na de 0-1 van Job Maasland bleef Sliedrecht druk zetten op Dordtse helft op jacht naar een 2e goal, Oranje-wit plooide zich noodgedwongen terug en wist zelf nauwelijks gevaar te stichten.
Onze verdedigers zaten er goed kort op en hebben verdedigen inmiddels tot een kunst verheven.
Aan de overkant wist Julius Gort zich knap vrij te spelen en knalde net voor rust de 0-2 binnen, daarmee toont hij zich een ware bekervechter aangezien hij nu met 3 goals en 1 assist van zeer grote waarde is gebleken in het bekertoernooi.

Hoewel Sliedrecht na rust de betere ploeg bleef wist het in de 2e helft het doelsaldo niet te vergroten, los van een knal van Levi die op de lat uiteenspatte werden er geen grote doelkansen gecreëerd.
Sliedrecht liet Oranje-wit het spel maken maar riep hen telkens een halt toe zodra zij te ver op Sliedrechtse helft kwamen.
Zo haalde al onze spelers zaterdag een dikke voldoende en stapten met de 0-2 het veld af waardoor zij door bekeren en mogen deelnemen aan de knock-out fase van het bekertoernooi.

Tevens hopen wij dat Sliedrecht jo11-1 dit goede gevoel meeneemt naar aanstaande zaterdag wanneer zij het opnemen tegen Kozakken Boys, onze achtervolger in de competitie.
Wanneer ze ook deze wedstrijd in winst weten om te zetten komen ze op 6 punten van de nr 2 en zetten zij een reuzenstap richting het kampioenschap in de hoofdklasse.

Ruststand: 0-2
Eindstand: 0-2