Sliedrecht jo11-1 kroont zichzelf kampioen hoofdklasse.

Sliedrecht JO11-1

VVAC JO11-1

... (scrimmage)
Levi Wijers (afstandschot)
Seth van Eck (schot)
Boaz Elsinga (schot)
Onur Kilic (scrimmage)

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 05

19 november 2016 8:30

Richard Boekweit

De spelers van Sliedrecht o11-1 kon zich zaterdagmorgen kampioen noemen als zij wisten te winnen van VVAC, vanwege hun reusachtige doelsaldo zou Sliedrecht niet meer te achterhalen zijn voor achtervolger Kozakken Boys.
De vereniging had voor deze kampioenswedstrijd flink uitgepakt, zo mochten de jongens de wedstrijd afwerken op het hoofdveld en werd er gezorgd voor een veelvoud aan traktaties.

Het massaal toegestroomde publiek kon plaatsnemen op de tribune waar de spelers van beide teams voor aanvang in 2 mooie rijen uit de kleedkamers kwamen.
VVAC was geenszins van plan om Sliedrecht hier een feestje te zien vieren, vanaf het eerste fluitsignaal probeerde zij Sliedrecht onder druk te zetten.

Of het door de druk van VVAC kwam of door de druk van het aanstaande kampioenschap leek onduidelijk, maar Sliedrecht oogde in de beginfase slordig en onrustig.
Steeds werd er te makkelijk balverlies geleden en hadden ze te weinig rust in hun spel, zo kwam VVAC al vroeg in de wedstrijd op een 0-1 voorsprong door geklungel in het eigen strafschop gebied.
Gaandeweg kreeg Sliedrecht grip op de wedstrijd en begon kans op kans te stapelen, maar telkens miste de aanvallers scherpte voor de goal.
Toch kwam Sliedrecht nog voor rust op gelijke hoogte toen Levi Wijers van grote afstand de keeper van VVAC verschalkte met een harde knal.

Na rust ging Sliedrecht onverminderd door met de jacht naar meer goals, een middenveld met Seth van Eck en Jort Kraaijeveld kon steeds verder opschuiven en was het wachten op een treffer.
Het publiek hield de adem in toen zij VVAC zagen wankelen, de dappere verdediging uit Ottoland hield heel lang stand maar moest toch hun meerdere erkennen in Sliedrecht toen Seth van Eck met een geplaatst schot zijn team op voorsprong schoot.

De wedstrijd begon op een kopie te lijken van de vorige editie in Ottoland toen de doelpogingen zich ook al in rap tempo opvolgde, Sliedrecht werd naar ratio beloond toen van al die poging er wederom één vloog.
Na prima afleggen door Job Maasland bleek het voor Boaz een koud kunstje om ook de 3-1 binnen te schieten.
Boaz vierde zijn goal samen met zijn teamgenoten juichend langs de overvolle tribune en koos daarna snel weer positie op de linkerflank om VVAC opnieuw te bestoken.

Binnen de minuut kopte Stijn Verveer de bal nipt over, maar in een nieuwe scrimmage voor de goal kon Onur Kilic de bal net genoeg kracht meegeven om hem via een Ottolands been achter de keeper te zien verdwijnen.
Het verzet van VVAC was volledig gebroken, deze jongens hebben zich kranig geweerd maar na de 4-1 leek de geest volledig uit de fles.
Zo kon topscorer Dyon Boekweit zelfs nog de eindstand bepalen op 5-1.
Waar Sliedrecht zich al officieus kampioen mocht noemen na deze winstpartij, dit omdat zij met een doelsaldo van +27 grote afstand genomen hadden van Kozakken Boys, maar toen hen rond het middaguur het nieuws bereikte dat Drechtstreek de Werkendamse spelers met een nederlaag naar huis gestuurd hadden mocht Sliedrecht zich met verpletterende cijfers officieel Kampioen noemen in de Hoofdklasse.

Ruststand: 1-1
Eindstand: 5-1