Sliedrecht jo11-1 lijdt eerste puntverlies

Julius Gort (schot)

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 05

5 november 2016 8:30

In de kraker tegen de nummer 2 in de hoofdklasse heeft Sliedrecht onder 11-1 niet weten te winnen, op sportpark de Lockhorst is deze wedstrijd zaterdag geëindigd in een bloedeloos gelijkspel.

Vanaf het eerste fluitsignaal lieten beide teams zien waarom zij met grote afstand op de achtervolgers de ranglijst aanvoeren, waar Sliedrecht in de heenwedstrijd nog vele malen beter was dan Kozakken Boys troffen zij nu een scherper ogend team.
De wilskracht spatte van de Werkendammers af en het was aan Sliedrecht hier een antwoord op te verzinnen.

De slag op het middenveld werd door Sliedrecht meermaals gewonnen maar steeds was de eindpass onzuiver waardoor eventuele doelkansen al in een vroeg stadium om zeep werden geholpen.
Ook Kozakken Boys kwam er aanvallend niet aan te pas, wederom door de zeer dominante Sliedrechtse verdediging.
Toch zagen zij wel hun allereerste doelpoging tot goal gepromoveerd worden halverwege de eerste helft, direct na deze goal lieten zij Sliedrecht het spel maken dat nog steeds geen indruk kon maken op de massaal toegestroomde toeschouwers.
Derhalve moest er gerust worden met een 0-1 achterstand en kon trainer Henk van 't Hoog in de kleedkamer even de puntjes op de i zetten.

Met hervonden strijdlust en geloof in een goede afloop werd de 2e helft afgetrapt, maar ook de Werkendammers gaven de strijd nog lang niet op.
Met stille motor Seth van Eck op het middenveld die fungeerde als een aanspeelpunt en doorvoer voor onze voorste linie wist Sliedrecht er meermaals gevaarlijk uit te komen, lang bleef dit zonder grote kansen totdat Dyon eerst een centrale verdediger uitspeelde en daarna ook knap de keeper omspeelde maar met zijn linkervoet net de bal langs de verkeerde kant van de paal speelde.

Toch was het Sliedrecht dat bleef aandringen en op zoek was naar de gelijkmaker, Kozakken Boys leek meer te leunen op de voorsprong en verspilde geen onnodige krachten.
Helaas voor hen moesten zij toch hun meerdere erkennen in deze Sliedrechtse wals, waar Dyon Boekweit zijn schot nog door de Werkendamse keeper naar de zijlijn werd gedwongen kwam de in bloedvorm stekende Julius Gort goed inlopen om de rebound binnen te knallen en was de 1-1 een feit.

Deze 1-1 bleek later ook de eindstand, een uitslag die gezien het spelbeeld volkomen terecht was en waarmee Sliedrecht jo11-1 op titelkoers blijft met 3 punten afstand van achtervolger Kozakken Boys jo11-1.

Ruststand: 0-1
Eindstand: 1-1