Vrouwen 1 pakt de winnende draad weer op

Drechtstreek VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 853

3 december 2016 12:00

Na twee verloren potjes heeft de ploeg zichzelf weer op het winnende spoor gezet. Na een onrustig begin trok Sliedrecht de wedstrijd degelijk naar zich toe om het in de 2e helft prima af te maken naar een 6-1 overwinning op Drechtstreek.

Perry hoefde zich deze keer eens minder druk te maken over zijn wisselbeleid, want zonder Kirsten, Naomi, Laura en Valerie verschenen we nu eens met 13 speelsters aan de start. Toch fijn, zo’n ruime selectie.
We speelden in een 4-3-3 opstelling met het doel om direct druk op Drechtstreek uit te oefenen. Dat kwam niet uit de verf omdat Sliedrecht te slordig was aan de bal en elkaar te gehaast probeerde te bereiken. Op het middenveld werd meer balverlies geleden dan gewonnen en zodoende verliep het eerste kwartier gelijk op. Geheel in overeenstemming met de tijd van het jaar deelde Paula een cadeautje uit en stond het na 5 minuten 0-1.

Geen reden voor paniek, wel aanleiding om beter te kijken, meer te bewegen en tot beter verzorgd aanvalsspel te komen. En dat lukte steeds meer.
Sharon begon vat te krijgen op haar tegenstander en achterin was er bij Ilona en Erica stilaan niks meer te halen voor de tegenstander. En waar nodig ruimde Anne Roos de kruimels op.

Voorin liet Merel zien dat ze bezig is haar oude vorm terug te vinden en dat bekroonde ze met een goede schuiver langs de keeper in de verre hoek: 1-1.
Manon en Bernice wisselden elkaar op de vleugels af en kwamen ook steeds beter in de wedstrijd. Een goede corner van Merel werd koppend door Bernice en Manon bijna in een doelpunt omgezet en kort daarna kwam Merel opnieuw vrij voor de keeper, maar nu schoof ze de bal net aan de verkeerde kant van de paal.

Aan de linkerflank gooide Erica zoals gewoonlijk haar hele ziel en zaligheid in het spel met Sannah-Liza als nuttige schakel op het midden. Na een half uur stoomde Erica mooi op, gaf een strakke voorzet vanaf de achterlijn die door Manon technisch knap werd bekroond: 2-1. Een aanval uit het boekje, zoals dat heet.
Drechtstreek drong tussendoor wel degelijk aan richting het doel van Paula, dwong ook enkele corners af, maar kwam niet tot scoren.

In de 2e helft kwamen onze dames met nog wat meer overtuiging uit de kleedkamer om het karwei af te maken. De ijverige Bernice had al een paar acties ondernomen, maar was nog niet echt in scoringspositie gekomen totdat Merel haar vrij zette voor de keeper en Bernice die kans koel benutte naar 3-1.
Drechtstreek kwam steeds minder onder de druk uit, maar ja die hadden te maken met Sascha als de grote ontregelaar op het middenveld, zodat het aan de keeper te danken was dat het 3-1 bleef. Een goed schot van Merel wist ze goed te pareren. Ook Sascha kwam in vrije schietpositie, maar haar schot vloog net naast.

Goed opletten hoef je tegen Sascha niet te zeggen, dat doet ze van nature. Gewoonlijk achterin, maar deze wedstrijd vanuit het middenveld. Bij een goede corner van Merel zag ze haar kans schoon en plaatste ze de bal bij de 2e paal achter de doellijn: 4-1 en de wedstrijd definitief in de zak.

Sliedrecht ging steeds vrijer voetballen, Myrthe kon speelminuten maken en Anne Roos en Sharon konden rustminuten krijgen. Rachel en Maaike lieten zich niet de kaas van het brood eten en Ilona bleef onverstoord ballen afpakken en mee opbouwen.
Bernice prikte de 5-1 binnen en Merel werd door Sannah-Liza met een fraaie steekpass vrij voor de keeper gezet om de 6-1 eindstand op het formulier te krijgen.

Woman of the match: Sascha.

Er zijn maar weinig speelsters die je nooit hoeft te motiveren, op hun plaats te zetten of aanwijzingen te geven. Sascha is er zo een. De junior van de defensie, spelend als een ervaren kracht. Vandaag op het middenveld onvermoeibaar en o zo nuttig in het veroveren van de bal en zich inschakelen in de opbouw. Met een doelpunt als kroon op haar werk!