Vrouwen 1 lijdt geflatteerde nederlaag

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 853

26 november 2016 11:30

W. van den Herik

Na een 1-4 nederlaag tegen De Zwerver moeten onze dames de concurrentie voor de koppositie voorlopig voor laten gaan. De uitslag suggereert een kansloze nederlaag, maar dat was het zeker niet. De Kinderdijkers hadden vaker balbezit, een veldoverwicht en dreiging maar het aantal goede doelkansen lag op zijn minst gelijk. In de 2e helft had Sliedrecht de tegenstander goed in de tang en hing de gelijkmaker in de lucht. Maar dan komen we in de categorie ‘als die bal zus’ en ‘als die kans zo’ ….. En dat telt niet.

Op een zanderig veld liet De Zwerver vanaf de start van zich gelden zoals we gewend zijn: redelijk verzorgd voetbal, pressie en grote monden langs de lijn. Binnen de lijnen maakte de dames er trouwens een sportieve wedstrijd van.
Sliedrecht was daarop ingesteld en speelde in een compacte opstelling. Het spel speelde zich wat meer af richting het doel van Paula, die de verdedigingslinie voor haar hard zag werken om kansen te voorkomen. Kirsten, Sascha en Erica hadden het druk in de duels, wonnen er de nodige, verloren er ook wel eens wat en Anne Roos liep zoals gewoonlijk gaten dicht waar dat nodig was. Tot zover niks aan de hand.

Net als tegen Hardinxveld viel ook nu een ongelukkig doelpunt te betreuren. Een terugspeelbal op Paula zoals die 10 keer in een wedstrijd gegeven worden … in veel gevallen levert dit een diepe pass op maar niet deze keer. De ijverige aanvalster van De Zwerver was doorgelopen, sprong op en maakte een originele achterwerk-goal: 0-1.

Pech voor Sliedrecht en reden om een tandje bij te zetten. Valerie kwam Naomi aflossen en dat deed de ploeg goed. Met enkele passeeracties bracht ze schwung in de ploeg en werd het doel van De Zwerver gezocht. Maar het is niet voor niks dat deze ploeg de minste tegendoelpunten heeft van alle ploegen in de competitie.
Waar Sliedrecht (nog) niet doeltreffend was, lukte het De Zwerver jammer genoeg wel om toe te slaan. Bij het uitverdedigen aan de rechterkant werd onvoldoende doorgepakt en dat leverde een vrije doortocht op die fraai werd afgewerkt: 0-2.

Ondanks die domper knokte Sliedrecht zich goed terug. Iedereen werkte hard, duels werden niet geschuwd en Valerie en Bernice hadden een paar dreigende acties. De beloning volgde uit een scrimmage waarbij zowel Bernice als een tegenstander geblesseerd in het strafschopgebied kwamen te liggen. De scheidsrechter liet de aanval terecht doorlopen en Valerie wist met een hard schot in het dak van het doel de aansluitingstreffer te noteren: 1-2.
Verder dan dit kwam de thuisploeg niet, mede omdat er te vaak te gehaast werd gevoetbald en dat komt de zuiverheid niet ten goede. En daarmee krijg je De Zwerver niet op de knieën.

Na rust wilde De Zwerver direct de beslissing forceren, maar dat stormpje was vrij gauw uitgeraasd. Het was de Sliedrechtse ploeg die met overtuiging het heft in handen nam en onder aanvoering van Naomi, Valerie en Manon aan de gelijkmaker mocht ruiken.
Een schot van Naomi uit een voorzet van Manon had net te weinig power. Valerie was het meest dichtbij de gelijkmaker maar vond de keepster op haar weg. Ilona liet zich ook nog gelden met een hard schot, maar dat vloog hoog over. Kortom, een sterke fase van Sliedrecht die hoop en vertrouwen gaf in een mooie afloop.
Die kwam er echter niet omdat De Zwerver een enkele kans genadeloos afstrafte: 1-3. Dat hadden ze al eerder kunnen doen maar toen schoven ze de bal keurig in de handen van Paula.

De duels bleven fel aan beide kanten en het sierde Sliedrecht dat weigerde de handdoek te gooien. De Zwerver bleef goed opletten en weinig weggeven, zodat er helaas niet meer in zat. Dat in de slotminuten een cadeautje van Paula nog tot de 1-4 leidde is verder niet relevant.
Terecht complimenteerde Perry zijn team met de inzet en het terug vechten van zijn ploeg in deze wedstrijd.

Woman of the match: Naomi.

Zij kan wel een hart onder de riem gebruiken in deze periode ….

Naomi liet vooral in de 2e helft zien hoe waardevol ze is voor het team. Spelend tussen de linies, mee in de aanval of mee verdedigend als dat nodig is, met die instelling en haar kwaliteiten is ze belangrijk voor het team.
En met de support van Nicoline, wekelijks de woman na the match door ons te trakteren op mooie actiefoto’s. Super dat je dit voor ons doet!