Vrouwen 1 pakt ook de volle buit bij OMC

Sliedrecht VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 853

15 oktober 2016 13:30

En daarmee is de 5e zege op rij een feit.
Voetballend was het niet zwaar indrukwekkend, maar iedereen had in het hoofd de knop “wij willen hier winnen!!” aangezet en dat leverde na 90 minuten (ja ja mijnheer Verhoef, ook in Dordrecht spelen de vrouwen 2 x 45 minuten) een terechte 2-5 overwinning op.

Spelend op het vertrouwde OMC-kunstgras, gezellig dichtbij de buurtbewoners, was het de thuisploeg die fel van start ging en al na 5 minuten de 1-0 wist binnen te prikken. Dat was niet het scenario dat we voor ogen hadden.
Sliedrecht kon dit gelukkig snel rechtzetten.Een corner van Manon zorgde voor een flipperkast-situatie in het Dordtse strafschopgebied, totdat Laura op de rand van de ’16 de bal voor haar voeten kreeg. Zonder aarzelen krulde ze de bal prachtig in de verre bovenhoek: 1-1.

Het spel van beide teams mocht in de eerste helft rommelig genoemd worden: (te) snel de diepte zoeken, het veld niet breed houden, onzuiverheid in de passing. Beide ploegen leden meer balverlies dan hen lief was, het spel golfde daardoor wel vaak heen en weer. Voor de toeschouwers dan toch wel weer boeiend om te volgen.
OMC was degene die weer kon juichen nadat een corner met een mooie curve achter Paula het doel in zeilde: 2-1. Een tegenvaller die het team van Sliedrecht niet op zich kon laten zitten. Tandje bij zetten, de druk verhogen vanaf middenveld en doorjagen op de OMC-defensie. Dat leverde gevaar op en doorbraak-acties van Bernice die daarbij soms de bal net iets te ver voor zich uitspeelde. Inmiddels was Valerie in de frontlinie verschenen en vanaf links zorgde ook zij voor de nodige dreiging. Met Merel achter de spitspositie kwamen er mogelijkheden om te combineren en een slim tikje van haar op Bernice bracht haar een niet te missen kans: 2-2.

Voor OMC het sein om, met de wind in de rug, op zoek te gaan naar een nieuwe voorsprong, maar daar wenste Paula absoluut niet aan mee te werken. Met een ultieme voetbeweging kon ze een schuiver in de verre hoek naast tikken en een hard schot werkte ze attent over haar doel. Belangrijke reddingen in een fase dat OMC even de betere kansen had.
Een poging om een pass van Manon te blokken kwam een OMC-speelster op een vervelende enkelblessure te staan. Voor de helderheid: de wedstrijd verliep over het geheel zeer sportief.
Nog voor rust kwamen we op voorsprong. Bernice ontsnapte op rechts, trok de bal vanaf de achterlijn voor naar de goed meegelopen Naomi die simpel kon binnenschuiven: 2-3.

Zoals al vaker het geval in dit seizoen, werd de theepauze nuttig besteed om ons spel te analyseren en een aantal zaken anders te gaan doen. Het vertrouwen in een goede afloop was er weliswaar maar tegelijkertijd was duidelijk dat er vandaag flink voor geknokt moest worden en wat slimmer voetbal toch ook wel fijn zou zijn.

In de 2e helft lieten de dames dit zien in hun prestaties. Ilona beet zich nog vaster in haar tegenstander en mag trots zijn op haar wedstrijd. Rachel laat zich nooit wegzetten en daarmee stond ze aan de basis van de belangrijke 2-4 voorsprong. Vanaf links vocht ze achter elkaar enkele duels uit, leverde een goede steekpass af op Valerie en die bleef ijzig koel voor de keeper. Lekker hoor!

Verdedigend hield Sliedrecht na rust de zaken goed dicht. Op een enkele corner of dreigende voorzet na kwam Paula niet echt meer in de problemen. In het centrum hielden Sascha (wie? Sascha, degene die zich elke wedstrijd meer dan 100 % geeft om haar tegenstander uit te schakelen en dan toch denkt dat ze beter kan gaan dammen. Die Sascha dus …) en Anne Roos de boel dicht en op rechts was er bij Kirsten ook weinig eer te behalen voor OMC.

Een kwartier voor het einde was het Valerie die een einde maakte aan de onzekerheid over de afloop van deze pot. Manon was de leverancier van een scherp aangesneden hoekschop die via een OMC-hoofd de lat raakte en terug ketste in het veld. Oplettend reageren is ook een kwaliteit en die zette Valerie doeltreffend in: 2-5.

Een overwinning die vandaag dus vooral een teamprestatie genoemd mag worden. Alle 14 speelsters hadden hun bijdrage, waar dan ook in het veld. En de support van Sannah-Lisa, Myrthe en Kim mag daarbij ook niet onvermeld blijven.
Dat geldt trouwens ook voor Bert, die dit seizoen als “Bertje-interim” door het leven mag gaan. Geen ‘officiële’ rol meer hebbend bij het team, maar bereid en welkom om Perry te vervangen als coach. En dus ook deel hebbend aan dit succes.

Woman of the match: Paula.
Haar twee cruciale reddingen bij de 2-2 stand zijn al genoemd. Maar haar opoffering om tussen de palen te staan is een compliment waard en daarbij: ze doet het gewoon prima!
En altijd met support van vader Danny en deze keer zelfs aangemoedigd door haar collega met partner. Dan ben je iemand.