Vrouwen 1 ook te sterk voor Groote Lindt

Groote Lindt VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 853

8 oktober 2016 10:30

Met een degelijke en verdiende 3-1 overwinning heeft Sliedrecht een concurrent voor de bovenste plaatsen met lege handen naar huis gestuurd. Vooraf waren we hier allesbehalve zeker van, want Groote Lindt speelde vorig jaar nog 4e klasse en had tot nu toe goede zaken gedaan. Een duel tussen de nummers 1 en 2 in de stand.

Al snel bleken de Sliedrechtse dames de bovenliggende partij. De verdediging, met Anne Roos weer in de gelederen, stond als een huis. Op het middenveld leefde Sharon zich naar hartenlust uit in haar controlerende rol en met elkaar werd het gevaar van de gasten vroegtijdig afgewend of opgelost. Een belangrijke basis voor een goed resultaat.

Maar ja, je moet ook zelf kansen creëren. Dat lukte voor rust meerdere keren. In de 5e minuut zette Bernice goed door en wist ze alleen voor de keeper te komen. Haar stiftbal mikte ze echter te hoog. Daarna was het aan Manon om de score te openen, maar haar schuiver in de verre hoek rolde naast.
Waar mogelijk maakten Sascha of Erica gebruik van de ruimte om op te stomen. Zo bediende Sascha met een mooie steekbal de goed meegelopen Laura op links die helaas haar schot te hoog mikte. In een volgende kans was het Bernice die met een pass de inlopende Manon net niet kon bereiken.
Kortom, Sliedrecht kreeg mooie kansen maar was aanvallend niet bepaald koelbloedig bezig. Die eigenschap was vandaag goed zichtbaar in de verdediging wat niet wil zeggen dat Groote Lindt nooit in de buurt van Paula is geweest, maar van echt uitgespeelde kansen was eigenlijk geen sprake.

In de 25e minuut was het dan eindelijk wel raak voor Sliedrecht. Een doelpunt na een aanval ‘uit het boekje’. Bernice was uitgeweken naar rechts, liet vanaf die flank een fraaie voorzet panklaar voor de voeten van Manon komen en die wist technisch beheerst te scoren: 1-0.
Over techniek gesproken, diezelfde Manon kreeg een heerlijk dieptepass van Anne Roos mee en nam de bal nonchalant maar perfect mee via buitenkantje links. Mooi momentje 1e helft.
Sliedrecht verzaakte dus niet en hield de druk erop bij Groote Lindt. Daar had Bernice van mogen profiteren, maar die deed dat jammer genoeg niet.

En toen werd een aloude voetbalwet maar weer eens van kracht … als je zelf de kansen niet maakt, gaat de bal er zomaar een keer aan de andere kant in. Zo gebeurde het ook in de 42e minuut. Balverlies kan je overkomen, Groote Lindt nam direct over en zette  een aanvalster vlot vrij voor Paula die geen kans had: 1-1.
Een vrije trap van Anne Roos kort voor rust leverde nog een hachelijke klutssituatie op voor het Zwijndrechtse doel, maar de bal kon niet over de doellijn worden gewerkt.

Na rust was het dus zaak om het karwei te gaan afmaken. Merel kreeg een meer centrale rol in de punt van de aanval om Groote Lindt niet de kans te geven zich verder in de wedstrijd te spelen. En hoe zij ook de aanval zochten, verdedigend werd het dicht gehouden al was dat soms tot in het eigen strafschopgebied. Corners werden goed weggewerkt en Paula had goed het oog op enkele schoten die op haar afkwamen.

Het karwei afmaken, dat gebeurde uiteindelijk met leuke combinaties en Bernice had daar een belangrijk aandeel in. Een combinatie van het trio Manon, Merel en Bernice werd door laatstgenoemde netjes afgerond: 2-1. Tien minuten later was het Manon die de toch wel verlossende 3-1 in het mandje legde nadat Bernice over de linkerflank was uitgebroken. In het laatste kwartier drong Groote Lindt wel aan door hun laatste vrouw in de frontlinie te posteren, maar verder dan een enkel schot leverde dat niet op.
De ruimtes aan de andere kant werden groter en met name Ilona gooide er aan de linkerkant een paar verrassend knappe individuele acties uit. Mooi momentje 2e helft.

En zo werd kon de vierde overwinning op rij gevierd worden. We zijn goed bezig, dat is een feit, maar elke wedstrijd is er een op zichzelf. Volgende week staat ons opnieuw een tegenstander te wachten die zal denken “de bal is rond en we beginnen gewoon op 0-0”. En zo is het ook.
Trainen en elke wedstrijd bij de les blijven is dus het devies!

Woman of the match: Erica.

Is al wekenlang in vorm, en op de linksbackpositie helemaal in haar element. Verdedigt sterk en balvast en komt mee op zodra de kans zich voordoet. Lekker bezig!