Nieuwe deltawerken in de bakermat van het internationale roemruchte baggerdorp

Pelikaan 2

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

2 mei 2015 12:00

Hupkes, J.W.C.

- geschreven door Stefan Lobbezoo

Wat eigenlijk het gevecht voor de kers op de taart had moeten worden, werd uiteindelijk de kraker zonder tanden. De superpeli’s hadden vorige week het kampioenschap in de reserve hoofdklasse al veiliggesteld.

Natuurlijk geen belemmering om op sportpark de Lockhorst uit te kijken naar de ontmoeting tussen de nummers 1 en 2 van de ranglijst.  Al zal de uitslag straks anders vermoeden, werd het toegestroomde kijkvee niet teleurgesteld op de niet al te volgepakte tribune.
Vandaag werd er gestart met de volgende elf gladiatoren en gladiolen;  Jordi,  Kevin den T, Bob, Jeroen A, Patrick van Z, Kevin de L, Jos, Glenn, Ronald en Tim vd Ham. Later zouden Tim Boogaard en Bas van Dongen invallen en laten zien dat er nog genoeg talent aanwezig voor de komende jaren.

Waar je echter hoopt dat spitsen als Ronald Snap, Tim vd Ham of Kenny Stuy vd Herik  zich onderscheiden, werd het echter het duel van het dynamische duo achterin.
Het brengt ons aan een hommage aan Danny Struijk en Bob van Stek.
Alsof er een geheel nieuwe generatie aan deltawerken was opgebouwd in de bakermat van het internationale roemruchte baggerdorp. De ene stormvloed aan Pelikaan spitsen was nog niet voorbij of een andere tsunami werd op vakkundige wijze gekeerd.
Het fundament van het Sliedrechtse elftal stond zoals zo vaak dit seizoen als een huis.

Het kan niet anders dat de tot frustratie gedreven bank smeekte om een penalty om de Sliedrechtse muur te slechten.  Zelfs het engeltje op de lat liet zijn waardering blijken door twee keer uitstekend op te treden en deze ballen uiteen te laten spatten op het aluminium.
Sliedrecht bleef echter voor elke meter vechten en had ook de pech dat een aantal ballen op onnavolgbare wijze van de lijn werden gehaald.
De vergelijking met Urk bleek deze pot van onzinnig belang. Uiteindelijk hoefde er geen enkele keer gevist te worden en eindigde deze wedstrijd in een welbekende brilstand.
De ver-Urkering bleef echter beperkt tot na de wedstrijd, waar een bijzonder penetrante vislucht, tot in de late uurtjes over het sportcomplex ronddoolde.

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Wieldrecht in Dordrecht. Wieldrecht vecht nog tegen degradatie en voor Sliedrecht is de derde periodetitel nog een haalbare kaart. Alle reden om de juiste afslag van de N3 te nemen en naar een mooi potje voetbal te komen kijken.  De wedstrijd begint om 12:30 op sportpark Wieldrecht.