Sliedrecht 2 kan goede reeks niet voortzetten bij Heerjansdam

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

18 april 2015 12:00

Secreve, C.J.

Na een goede reeks uitslagen die Sliedrecht 2 heeft neergezet, stond vandaag de altijd lastige wedstrijd tegen Heerjansdam op het programma.

De opstelling was vergeleken met de laatste competitiewedstrijd sterk gewijzigd. Kenny was vanwege zijn 6e nuttige gele kaart door een schorsing afwezig. Jos moest werken en vloeken op een boot in Scheveningen en kon er daardoor ook niet bij zijn. Tim van Stek was op schoolreisje en Dennis Bot is door zijn goede optredens in het eerste elftal de vaste vervanger geworden van de geblesseerde Lorenzo in Dans en Voetbal wedstrijden. Verder kon ook onze ‘’Witte Prem Radhakisum’’ (ongevraagd aandacht trekken + irritant  en overdreven kritisch) er vandaag niet bij zijn door werkverplichtingen. Gelukkig waren Serhat, Tim en de wel erg zenuwachtige Patrick van G bereid gevonden om ons te helpen tijdens deze wedstrijd.

Er werd gestart met Nico, Kevin, Bob, Danny, Jeroen, Patrick, Dennis W, Journaal, Glenn, Ronald en Tim. Op een zonnig Sportpark de Molenwei was de wedstrijd op een slecht veld van beide kanten rommelig begonnen. De verdediging stond in de eerste helft goed en daardoor kwam de ploeg niet in gevaar. Op het middenveld stonden de behendige voetballers van Heerjansdam waar onder andere Dennis Wanrooij zijn handen vol aan had. Gelukkig kan Dennis tegenwoordig goed met Rappers overweg en wist hij het middenveld te controleren. Voorin was de balcontrole te slordig en zodoende kwamen er geen goed uitgespeelde aanvallen voor Sliedrecht. In de 23e minuut was het Glenn die een goede actie had en de bal scherp voor gaf. Ronald kwam voor zijn tegenstander en kopte de bal achter de doelman 0-1. Grote kansen zijn er verder niet meer geweest voor beide ploegen en zo was de ruststand bereikt.

Na de thee wilde Sliedrecht graag de punten meenemen en kreeg het net na rust nog enkele kleine kansen. Tim had wat pech in de afronding en daardoor bleef het 0-1. Heerjansdam groeide steeds meer in de wedstrijd maar creëerde geen uitgespeelde kansen. De inmiddels ingevallen Patrick van G bracht zijn  zenuwen over aan het elftal en in de 88e minuut scoorde Heerjansdam de gelijkmaker. Sliedrecht probeerde in de laatste minuten toch nog de overwinning te stelen. Een goede voorzet van Serhat werd helaas niet afgerond en hierna floot de scheidrechter voor het einde.

Door het puntenverlies kan het kampioenschap van Pelikaan niet meer in gevaar komen. Sliedrecht 2 zal komende zaterdag tegen Nieuw Lekkerland weer gaan proberen om het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten.