Sliedrecht onder 11-1 geeft vroege voorsprong uit handen

... (schot)

Onder 11, JO11-1, Groep 1 07

3 september 2016 8:30

Gistermorgen 3 september speelde onze selectie de eerste wedstrijd voor "t echie", in een bekerwedstrijd mochten wij op eigen veld aantreden tegen SCO o11-1.

Direct na het fluitsignaal liet Sliedrecht duidelijk hun aanwezigheid merken, elke bal werd vooruit gespeeld en zagen we zelden een foutieve pass.
Dit om zoveel mogelijk onze reservekeeper Pieter te ontzien, vaste sluitpost Jefta Teeuw heeft vorige week een fikse val gemaakt en was nog niet fit genoeg om aan de aftrap te verschijnen.
Maar Pieter liet merken moeiteloos aan te kunnen haken op dit niveau en speelde een foutloze wedstrijd.

Na zo'n 15 minuten spelen in een gelijkopgaande strijd dook Julius in de "stealth mode" op voor het vijandelijke doel, precies op tijd werd hij aangespeeld en volleerde fantastisch met een schot van afstand.
Julius herhaalde dit kunstje 10 minuten later nog een keer toen hij richting de goal soleerde en op fraaie wijze ook de 2-0 op zijn naam zette.
Met deze stand op het bord werd ook de kleedkamers opgezocht voor een welverdiende beker limonade.

SCO zette direct aan in de beginfase van de 2e helft, het was duidelijk merkbaar dat zij met een heel andere instelling aan het 2e bedrijf begonnen.
Sliedrecht had moeite met hun bewegende mensen en werden bij vlagen stuk gespeeld, aanvallend konden zij daar vrij weinig tegenover zetten.
Vaak was de eindpass onzuiver, was er te weinig oog voor elkaar en ook werd er vanuit onmogelijke posities op doel geschoten.
Iedereen voelde dat een tegenstoot van SCO in de lucht hing, en zo geschiedde...

De eerste goal van SCO werd door de scheidsrechter nog afgekeurd omdat de voorzet kwam toen de bal al over de achterlijn was geweest, de tegenstander liet zich niet uit het veld slaan en bleef jagen op de goal die er toch nog kwam.
De aansluitingstreffer werd gemaakt en Sliedrecht zou heel snel wakker moeten worden om niet nog meer averij op te lopen.
Na de tegentreffer ging Sliedrecht weliswaar beter voetballen, maar met ons aanvallende spel werd ook meer ruimte gegeven aan een goed spelend SCO.
Ruimte die SCO zeer effectief benutte, veel kansen tot scoren heeft SCO de hele wedstrijd weinig gehad, maar de kansen die ze kregen werden afgemaakt.

De 2-2 werd namelijk ook nog gemaakt zo'n 10 minuten voor tijd, SCO vond een gelijkspel blijkbaar wel voldoende en ging wat meer achteruit lopen.
De eindfase was volledig voor Sliedrecht, zij waren de enige ploeg die nog voor de volle buit ging.
Er kwamen ook nog kansen genoeg op een goal maar telkens werd er te onzorgvuldig met die kansen om gesprongen, zodoende moesten ze genoegen nemen met dit gelijkspel.

Voor ons team en de achterban voelde dit gelijkspel als een verlies, direct na het laatste fluitsignaal verlieten onze spelers namelijk teneergeslagen het veld terwijl SCO juichend poseerde voor een teamfoto.
De strijdlust die onze jongens getoond hebben is te prijzen, iedereen gaf alles op het moment dat ze op het veld stonden.
Maar ook SCO verdient een compliment voor hun veerkracht en effectieve aanvallen.

Volgende week mogen wij ons wederom bewijzen in wederom een bekerwedstrijd tegen Theole.

Ruststand: 2-0
Eindstand: 2-2