Sliedrecht 2 wint met 0-6 van GJS 2

28 maart 2015 13:00

Kastel, A.M.W. van

Verslag door: Dennis Wanrooij

Gesterkt door drie overwinningen in de laatste 3 wedstrijden op directe concurrent ASWH, VVGZ en laagvlieger SSV ’65, reisde Sliedrecht vol goede moed af naar Dalem. Wetende dat we in de thuiswedstrijd niet veel tegenstand hadden geduld van GJS, moest worden gewaakt voor onderschatting. Volgens de trainer moesten we geconcentreerd en met pressie spelen en was er geen plaats voor het zoeken naar excuses. Ondanks het slecht te bespelen bijveld, de harde wind, de constante regen, de slechte bal en de aanvoerderswissel was er toch ook nog een lichtpuntje te melden. Kevin de Leur  liet deze middag verstek gaan, wat het spel van Sliedrecht zeer ten goede kwam.  De volgende elf spelers werden het veld ingestuurd: Slob; Jethro van Stek, Struijk, Tim van Stek, Aantjes; Bot, Wlips, Journaal R.J. Francois; Scheepbouwer, Snap en Stuy van den Herik.
Al vroeg werd duidelijk dat snelle pressie door de spitsen van Sliedrecht voor paniek zorgde bij de gastheren. Dit leidde tot een aantal kleine kansen, maar het vizier stond duidelijk nog niet op scherp. Pas na een goede actie opgezet door rechtsback Jethro van Stek, werd de rebound van diens schot binnen gewerkt door goaltjesdief Kenny. Hij had enkele minuten later ook de 2-0 op zijn schoen, maar kon de voorzet van Dennis Bot en de eigenlijk onmogelijk te missen kans niet verzilveren. Sliedrecht werd na deze periode wat slordiger in de passing waardoor het verschil op het scorebord niet veranderde. Het duurde tot het einde van de eerste helft en Sliedrecht had hiervoor tot tweemaal toe een fout nodig van de doelman van GJS om de score uit te breiden. De 2-0 werd binnengetikt door Ronald Snap nadat Kenny de bal van de keeper in zijn voeten kreeg geschoven. De 3-0 was nog schlemieliger, een terugspeelbal en pressie van Journaal deed de keeper achteruitlopen waarna hij vergat de bal weg te schieten. Een makkelijke prooi voor de gretige en goed spelende Journaal. We gingen rusten met een comfortabele voorsprong van 3-0, zonder dat de tegenstander enig aanstalten had gemaakt om de punten thuis te houden. Met het bakje thee in de hand werd wel benadrukt door de coach dat we niet moesten verslappen, met de wind tegen in de 2e helft en een snelle aansluitingstreffer zou de wedstrijd immers nog kunnen kantelen. GJS probeerde de eerste 10 minuten van de tweede helft nog geforceerd een goal te maken, maar aan al die aspiraties kwam al snel een eind. Na een zeer goed uitgespeelde aanval was het Snappie die zijn 2e van de wedstrijd binnen schoot. De trainer besloot hierop zijn twee box-to-box spelers Snap en Wlips rust te gunnen, wat toch nog best gedurfd was. De wedstrijd werd uiteindelijk professioneel uitgespeeld met nog 2 doelpunten, van respectievelijk Journaal en Kenny. De score had eigenlijk nog veel hoger moeten uitvallen, maar met sommige kansen werd door Kenny te slordig omgesprongen. Wat als laatste nog het vermelden waard is, is dat Kenny ditmaal geen gele kaart heeft gekregen en dus aankomende wedstrijd (paasmaandag) tegen Stedoco weer te bewonderen is.