Sliedrecht 2 wint topper van ASWH 2

21 maart 2015 12:00

Ruiter, D. de

Verslag door: Danny Struijk

Sliedrecht 2 doet weer volop mee voor de 2e plek in de reserve hoofdklasse. Na de overwinning op ASWH kwam de ploeg qua verliespunten op gelijke hoogte met de tegenstander van vandaag. Koploper Pelikaan lijkt iets te ver weg te staan, maar als we met deze goede serie doorgaan, kunnen we misschien nog heel dichtbij komen.

Ondanks een aardig gewijzigde opstelling liet Sliedrecht zien nog steeds een topwedstrijd te kunnen winnen. Nico Octopus begon in het doel. De verdediging bestond uit de gebroeders Stek, Wlips en Botje. Op het middenveld werd er verrassend gekozen voor Martin als rechtshalf, Witte als centrale man en Joske op links. Glenn stond kort achter de spitsen Journaal en Snap opgesteld. Onze Duitser Kenny ontbrak vandaag wegens een schorsing en lichte blessure.

Het begin was redelijk gelijk opgaand. Echt grote kansen werden er niet gecreëerd. Het bleek wel dat beide ploegen aardig aan elkaar gewaagd waren. Het was Sliedrecht wat de eerste en beste kansen kreeg. Snap poeierde de bal schitterend richting de bovenhoek, maar de uitstekende keeper van ASWH tikte de bal tot corner. Ook Journaal wist de keeper niet te passeren. Na goed doorzetten kwam hij helemaal vrij, maar wederom hield de keeper zijn doel leeg. Via een snelle counter kreeg ASWH nog een levensgrote kans om de score te openen. De snelle spits ontsnapte vanaf de middenlijn, maar vond uiteindelijk onze Octopus op zijn weg. Zo bleef het in de eerste helft bij 0-0.

Ook in de tweede helft bleef het gelijk opgaan. De enige grote kans was voor de thuisploeg. Snap dacht de bal over de keeper te lobben, maar op prachtige wijze tikte de keeper de bal weer weg. Sliedrecht stond goed georganiseerd en gaf weinig weg en uiteindelijk bleken de wissels van trainer Onno doorslaggevend. De nieuwe linkshalf Schilder bereikte met zijn eerste balaanraking de andere invaller Patrick. De tank nam de bal niet aan, maar knalde hem ineens vanaf de punt van de zestien over de keeper heen. De 1-0 was zeker terecht en ASWH wilde nog wel even aanzetten. Sliedrecht bleef bikkelen en het was juist Patrick die de 2-0 op zijn voeten had, maar de bal verdween rakelings langs het doel. Ook de laatste spannende corners en vrije trappen wist Sliedrecht te overleven en zo werd de 1-0 voorsprong over de streep getrokken.

Een knappe overwinning van Sliedrecht 2. Het is belangrijk dat we deze lijn doortrekken de komende tijd. Wie weet wat er dan nog mogelijk is. Volgende week mogen we het weer laten zien. Dan gaan we op bezoek bij GJS. Maar eerst… nog wat leuke weetjes…

Wist je dat…:

- De gemiddelde leeftijd van Sliedrecht 2 vandaag 19 jaar en 124 dagen was

- Invaller Corrie afgelopen week zijn 13e verjaardag vierde

- Witte bij aanvang van de wedstrijd al 18 uur niet geslapen had

- Snap vandaag tot 2 keer toe in de eigen 16 verscheen en vervolgens heel zielig vanwege vermoeidheid om een wissel vroeg

- Je na een MRI-scan een week later in de basis kan starten