Sliedrecht 2 neemt eenvoudig de punten mee uit Zeeland

Ketterij, M. van de

Verslag door: Olaf Slob

Zaterdag 7 maart

Zaterdag middag stond voor Sliedrecht 2 een verre reis naar middenmoter SSV’65 2 op het programma. Eerder dit seizoen hebben we ook een mooie overwinning gepakt tegen SSV’65 2. Daarnaast hadden we nog wat goed te maken vanwege de slechte wedstrijd van vorige week tegen Oranje-Wit 2 wat eindigde in 0-0.

De opstelling was als volgt: Olaf Slob, Jeroen Aantjes, Dennis Wanrooij, Tim van Stek, Bob van Stek, Jos de Jong, Kevin de leur, Shurnel René Jean Francois, Tim van der Ham, Glenn Scheepsbouwer en Kenny Stuy van den Herik.

1e helft
Sliedrecht 2 begon direct goed aan de wedstrijd. Na enige kansen voor het doel van de keeper van SSV’65 verzilverde Kenny Stuy van den Herik de voorzet van Shurnel in de 8e minuut. Sliedrecht was de dominantie partij op het veld. Maar dat mocht op dat moment niet baten. SSV’65-speler met rugnummer 10 maakte een solo vanaf de middenlijn tot in de 16 en stiftte de Zeelanders op een 1-1. In de eerste helft was dit het enige gevaarlijke moment wat de Zeelanders konden brengen. Maar toen kwam Jos de Jong in de 28e minuut met de tweede treffer voor de Sliedrechters. Een goal om nooit te vergeten. De bal stuiterde in de richting van Jos. Hij nam deze bal in een keer op de pantoffel van 30 meter afstand. De bal leek wel 5 seconde onderweg te zijn en werd binnenkant paal in de kruising gestreept. In de 35e minuut schoot Glenn uit een volley de bal binnen na het goed voorbereidend werk van Tim van der Ham en Shurnel. Ruststand 1-3

2e helft
De tweede helft probeerde SSV’65 nog iets terug te doen, maar door de sterke verdediging van Sliedrecht was niet heen te komen. Na veel kansen gemist te hebben, scoorde Kenny Stuy van den Herik in de 60e minuut voor Sliedrecht, 1-4. De club uit Goes kreeg nog een gevaarlijk moment. De doelpuntermaker van SSV’65 maakte opnieuw een solo en schoot de bal op de lat. Na 67 minuten spelen, kreeg Sliedrecht een corner. Jos legde de bal bij de eerste paal. Kevin de Leur kopte de bal, al struikelend over zijn eigen benen, toch enigszins behendig binnen. De drie punten waren al zo goed als in de tas voor Sliedrecht. Shurnel nam met een 1-5 zegen geen genoegen en gaf een bal voor op doel. Vervolgens werd de bal door zeven spelers van beide partijen inclusief de keeper gemist en stuiterde triomfantelijk in het doel. Dit betekende de 1-6. De scheidsrechter vond het welletjes en floot af na de 1-6.
Sliedrecht 2 mag terug kijken op een goede wedstrijd in Zeeland, op een mooi kunstgrasveld in het Zeeuwse zonnetje. Op naar volgende week Sliedrecht 2 –VVGZ 2.