Sliedrecht verliest en is veroordeeld tot na-competitie

Ter Leede 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

13 mei 2017 14:30

Bruijn, M.A. de

door Joop Hartog
SASSENHEIM / SLIEDRECHT – Een niet al te geïnspireerd Sliedrecht verloor zaterdag 13 mei 2017 in de Bollenstreek van Ter Leede met 4-2, waarmee definitief de minieme kans tot ontsnapping uit de promotie/degradatie competitie verloren ging. Sliedrecht eindigt hiermee op de 13e plaats van de ranglijst.

Vanaf de aftrap bepaalde een wolkbreuk de eerste 10 minuten van de wedstrijd en konden de gastheren beter met dit ongemak omgaan dan Sliedrecht. Veelvuldig balbezit van Ter Leede bracht in die fase Sliedrecht enkele keren in moeilijkheden die o.a. door toedoen van doelman Basjan Munten en onzuiverheid van de Ter Leede aanvallers nog geen doelpunten opleverden. Na een kwartier de eerste serieuze tegenstoot van Sliedrecht; een mooie steekpass van Sjoerd v.d. Waal bracht Mike Langerak alleen voor keeper Constantin. De redding van de goalie was goed, maar de rebound van Langerak was wel raak (0-1). Een opsteker voor Sliedrecht die de ploeg zelfvertrouwen zou moeten geven, maar Ter Leede startte een offensief waar Sliedrecht zich moeilijk onderuit kon voetballen. Diverse kansen en kansjes werden echter door de thuisclub niet benut. Tot de 25e minuut toen een hard schot uit de tweede lijn van de borst van keeper Munten terugstuitte en Ben v.d. Lans gemakkelijk 1-1 kon scoren. Het antwoord van Sliedrecht kwam van Gavir Breidel met een harde kopbal uit een corner, die onderkant lat weer het veld in stoot.

Lucky goal
De start van deel twee was van Sliedrecht kant niet scherp genoeg. Ter Leede daarentegen wilde voor eigen publiek toch wat laten zien, na de kater van vorige week toen het kampioenschap door eigen verlies door de vingers glipte. Met agressief aanvalsspel werd Sliedrecht teruggedrukt en na twee minuten was daar de voorsprong al. Een Lucky goal weliswaar, maar niet scherp en attent genoeg verdedigd door Sliedrecht. Mitchell Kappenberg zag zijn schot via het been van een Sliedrecht verdediger over Basjan Munten in het doel verdwijnen (2-1). Sliedrecht probeerde wat terug te doen, want bij een eventuele winst was er nog altijd de theoretische kans dat na-competitie voetbal ontlopen kon worden. Maar de mogelijkheden die o.a Nizar Mekkaoui en Luciano van Harlingen kregen konden niet worden verzilverd. Halverwege de tweede omgang viel het doek toen Jeffrey Bok vrij gemakkelijk 3-1 binnenschoot en korte tijd later met een mooie geplaatste bal in de verre hoek zelfs 4-1 liet noteren.

Niets minder dan volle 100%
Toch liet Sliedrecht nog even zien dat het wel wat terug kon doen al was het veel te laat. Goed voorbereidend werk van Sjoerd v.d. Waal die zelfs de keeper omspeelde bracht Luciano van Harlingen voor een leeg doel (4-2). De kans om de na-competitie te ontlopen was erg klein, maar in de afgelopen week was bij de spelers toch het geloof aanwezig dat het kon. “Maar dan moeten we wel laten zien dat we echt willen en met niets minder dan de volle 100% een wedstrijd ingaan. We hebben onze tegenstanders niet de indruk gegeven dat er bij ons niets te halen was”, mijmerde een teleurgestelde coach Langerak. In de na-competitie is Sliedrecht ingedeeld in Poule 1, samen met Montfoort en Nootdorp. Dinsdag 16 mei 2017 begint deze na-competitie en speelt Montfoort thuis tegen Nootforp, waarna zaterdag 20 mei 2017 Sliedrecht tegen de verliezer van eerstgenoemde wedstrijd uitkomt. Of dit uit of thuis is, is nog niet bekend. Houd daarvoor deze website in de gaten.