Hoge score Sliedrecht in matige wedstrijd

Breukelen fc 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

6 mei 2017 14:30

Augustin, B.

Verslag Joop Hartog
SLIEDRECHT – In de Laatste thuiswedstrijd van deze competitie heeft Sliedrecht zaterdag 6 mei in een doelpuntrijke wedstrijd degradant Breukelen met 6-3 geklopt. In een matige pot voetbal, die voor Sliedrecht nog veel meer doelpunten had kunnen opleveren, nam Sliedrecht na een half uur gas terug toen het al met 3-0 leidde.

Gas terug

Een voortvarend Sliedrecht speelde in het eerste half uur het zwak acterende Breukelen al helemaal weg. Met doelpunten van Dennis Verhoef en Sjoerd v.d. Waal (2 keer, waarvan één uit een strafschop) was toen al een 3-0 voorsprong bereikt en waren al extra kansen op een hogere score niet verzilverd, terwijl Nizar Mekkaoui nog snoeihard tegen de onderkant van de lat had geschoten. Daarna nam Sliedrecht gas terug en kon Breukelen wat terugdoen, toen uit een corner de bal door Marc van Rees bij de eerste paal werd binnengelopen. Voor de pauze bepaalde Coen v.d. Waal de tussenstand nog op 4-1 en was broer Sjoerd nog dicht bij nummer 5 toen zijn kopbal rakelings over de kruising verdween.

Mooie combinatie

Met Stefan van Dam voor Jordy de Jong probeerde Sliedrecht na rust de draad weer op te pakken en wist Luciano van Harlingen een opgelegde kans niet te benutten. De speldenprikken van Breukelen bleven beperkt tot wat afstandschoten, waarbij een schot van Tom Kalkhuis de binnenkant van de paal trof. Aan de andere kant wist Dennis Verhoef een mooie combinatie met de gebroeders van der Waal goed af te ronden (5-1). Ook Basjan Munten moest zich nog laten gelden op een inzet van Dave Hensbergen, maar overigens viel het aanvalsspel van Breukelen erg tegen. Slordigheden in de Sliedrecht-defensie zorgden voor meer gevaar, toen opnieuw Marc van Rees 5-2 kon scoren, maar direct daarna antwoordde Sjoerd v.d. Waal met zijn derde treffer van de middag (6-2). Het slotakkoord was voor de gevaarlijkste man van Breukelen, Tom Kalkhuis. Hij bepaalde de eindstand op 6-3.

Blessurevrij

Een matige wedstrijd waarin Sliedrecht zeker meer had moeten scoren. Belangrijk was natuurlijk om geen gele of rode kaarten op te lopen en blessurevrij te blijven, zodat dit de ploeg geen parten kan spelen in de na-competitie. A.s. zaterdag speelt Sliedrecht de laatste competitie wedstrijd in Hillegom tegen Ter Leede, dat zaterdag zelf verloor en zou zaterdag bij winst het kampioenschap kunnen binnenhalen of in ieder geval een periodetitel kunnen opeisen. Aanvang van de wedstrijd 14:30 uur