Knappe puntendeling Sliedrecht bij Noordwijk

8 april 2017 14:30

Koekoek, T.

Verslag Wim van Mourik
Op een schitterend, zonovergoten sportpark Duinwetering heeft Sliedrecht ook tegen hoogvlieger Noordwijk aangetoond bezig te zijn aan een goede (slot) periode in de hoofdklasse A. De mannen van trainer Michel Langerak sleepten een zwaarbevochten 1-1 puntendeling uit het vuur, een voor de neutrale toeschouwer bevredigende uitslag. Logisch, dat men in het thuiskamp het gelijke spel beschouwde als een nederlaag, de ambities van “de Trots van de Bollenstreek” (zoals een groot bord achter het doel vermeldde) liggen nu eenmaal hoog. Men wil maar al te graag de stap hogerop maken naar de derde- en tweede divisie, om daar de concurrentie aan te gaan met streekgenoten als FC Lisse, Katwijk, Quick Boys en Rijnsburgse Boys.

Hecht team

Tevredenheid overheerste in het Sliedrechtse kamp, dat onder het toeziend oog van een groot aantal speciaal meegereisde business-club leden, zelfs nog mogelijkheden had op meer. “ Ja, die momenten zijn er geweest “, beaamde trainer Langerak, “we hadden met een beetje meer zorgvuldigheid op 0-2 kunnen staan, anderzijds kwamen wij ook goed weg met hun gemiste kansen. Belangrijk is, dat ik weer een hecht team heb gezien, dat zich momenteel ook redelijk goed kan meten met clubs uit de top 5, en dat geeft veel vertrouwen voor de belangrijke slotfase van dit seizoen. “

Kansen

Sliedrecht kreeg een welkom steuntje in de rug, toen het al na 3 minuten op voorsprong kwam. Uit een corner was Gavir Breidel met het hoofd succesvol : via een Noordwijk-verdediger werd doelman Amezrine gepasseerd : 1-1. Noordwijk zette vervolgens aan voor een stevig offensief en drong Sliedrecht ver terug op eigen helft. Noordwijk miste een aantal prima kansen en zag paal en lat succes in de weg staan. Sliedrecht loerde op de counter en liet in de 26e minuut de kans op een tweede doelpunt liggen : een assist van Dennis Verhoef werd door Sjoerd v.d. Waal over het doel geschoten. Twee minuten voor de rust kwam Noordwijk langszij, toen aanvalsleider Jeroen Borsboom met een prachtig, krullend schot doelman Stefan Lobbezoo kansloos liet (1-1).

Omschakeling

In de tweede helft kwam Sliedrecht iets meer onder de druk van Noordwijk vandaan, maar was het in de omschakeling te slordig en te onrustig om tot echt resultaat te komen. Dennis Verhoef had het daarbij erg moeilijk tegen de boomlange verdedigers van Noordwijk, Mike Langerak had de pech om na een schitterende rush over de gehele lengte van het veld de eindpass te zien mislukken. Zo bleef Sliedrecht in de tweede helft redelijk goed overeind en kreeg het na 90 minuten loon naar werken met het behaalde winstpunt.

Komende zaterdag gaat Sliedrecht op bezoek bij sv D.F.S. in Opheusden, dat als debutant in de hoofdklasse zeer verdienstelijk presteert met een huidige 7e plaats op de ranglijst.

Noordwijk – Sliedrecht : 1-1 (rust 1-1)

3’ Gavir Breidel 0-1, 43’ Jeroen Borsboom 1-1

Toeschouwers : 500 – scheidsrechter : Tom Koekoek (Almere)

Sliedrecht : Stefan Lobbezoo ; Jordy de Jong, Arie Lock, Gavir Breidel, Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal, Mike Langerak, Sjoerd v.d. Waal, Luciano van Harlingen (90’ Danny van Laarhoven); Nizar Mekkaoui en Dennis Verhoef