Sliedrecht gaat los tegen smitshoek : 5-2

1 april 2017 14:30

Henshuijs, P.

Verslag Wim van Mourik

Sliedrecht heeft middels een ruime 5-2 zege op Smitshoek overduidelijk aangetoond, dat de 0-3 overwinning van vorige week bij Zwaluwen geen incident was, maar dat men zich gaat opmaken voor een sterke slotfase van het seizoen.

Logisch, dat trainer Michel Langerak dik tevreden was na afloop : “ Ja, ik ben echt superblij, zo willen wij Sliedrecht graag zien spelen. De opdrachten zijn goed uitgevoerd, sommige doelpunten waren rechtstreeks terug te voeren op datgene waaraan tijdens de trainingen hard is gewerkt en dat is leuk om te zien.

Sliedrecht startte sterk en stond al binnen 20 minuten op een ruime 3-0 voorsprong. Nadat het goed weg kwam bij een schot van Alex Rekondie op de paal in de 3e minuut, trok het de wedstrijd vervolgens overtuigend naar zich toe. De wederom sterk spelende Nizar Mekkaoui gaf in de 10e minuut een perfecte voorzet, die door Dennis Verhoef koppend werd afgerond (1-0). De daaropvolgende 10 minuten brachten een hoofdrol voor zeer actieve Luciano  van Harlingen, die eerst in de 11e en later in de 19e minuut binnen het strafschopgebied werd gevloerd door Patrick Fonseca. Voor de Smitshoek verdediger betekende dat een snelle aftocht naar de kleedkamer (2x geel : rood), bij Sliedrecht scoorde Coen v.d. Waal tweemaal vanaf de penaltystip (2-0, 3-0). Sliedrecht hield de controle over de wedstrijd, maar kon in het restant van de eerste helft geen echte kansen meer creëren.

Na de hervatting speelde Sliedrecht aanvankelijk in een lager tempo en had minder druk op de bal. Omdat ook Smitshoek niet bij machte was het initiatief over te nemen zakte het niveau van de wedstrijd. Na 65 minuten pakte Sliedrecht de draad weer op en eindigde een mooie rush van Jordy de Jong met een schot in het zijnet. Vijf minuten later belandde een weergaloze assist van Manucho Adelino perfect in de loop van Sjoerd v.d. Waal die prachtig afrondde : 4-0. “ Hier hebben we vaak op getraind, geweldig dat het dan in de wedstrijd eens een keertje lukt “, aldus de sympathieke vleugelverdediger van Sliedrecht, al sinds vele weken de trotse lijstaanvoerder in het clubklassement Speler Van Het Jaar. “ Ja, prachtig is dat, ik zal er ook mijn uiterste best voor doen dat zo te houden, maar het team is natuurlijk het belangrijkste, ik heb veel vertrouwen dat we dit seizoen goed af gaan sluiten.”

De teleurstelling en het daaruit volgende cynisme van de Smitshoek aanhang op de tribune groeide met de minuut, zeker toen Mike Langerak, wederom op aangeven van Mekkaoui, de score in de 71e  opvoerde naar 5-0. Daar konden de tegendoelpunten van Bravenboer en De Ronde in de slotfase weinig meer aan veranderen (5-2).

Komende zaterdag gaat Sliedrecht op bezoek bij Noordwijk, dat de laatste weken bijzonder teleur stelt en afgelopen weekeinde bij Swift verloor (2-0). Het team van trainer Dogan Corneille (ex Kozakken Boys) zakte daardoor naar de 5e plaats op ruime achterstand (9 verliespunten) van koploper Achilles Veen.

Opstelling Sliedrecht : Stefan Lobbezoo ; Jordy de Jong, Arie Lock, Gavir Breidel, Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal, Mike Langerak (79’Stefan van Dam), Sjoerd v.d. Waal, Luciano van Harlingen ; Nizar Mekkaoui (81’Gino Chirill) en Dennis Verhoef (75’Arif Irilmazbilek) – toeschouwers : 250 ; scheidsrechter : Preston Henshuijs (Amsterdam)