Sliedrecht bindt ook DFS aan zegekar

DFS sv 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

15 april 2017 14:30

Olde Klieverink, R.H.J.

Verslag: Wim van Mourik
Eigenlijk twijfelde niemand in Opheusden en omgeving aan een goede afloop van het thuisduel van de plaatselijke trots D.F.S. tegen Sliedrecht : “ Normaal gesproken moet dit voor de thuisclub geen probleem zijn …. “. De realiteit bleek echter anders : een gemotiveerd en gedisciplineerd spelend Sliedrecht bleef fier op de been tegen een gehavend D.F.S. dat vijf basisspelers miste en uiteindelijk onderuit ging tegen Sliedrecht : 1-2. Twee treffers van Luciano van Harlingen bevestigden wederom de goede vorm waarin het team van Michel Langerak en Faysal Kadiwahabi momenteel steekt, voor de vierde maal op rij bleef Sliedrecht ongeslagen en kon 10 punten uit 4 wedstrijden bijschrijven op het conto.

Langerak kreeg wederom de bevestiging, dat het harde werken en het vasthouden aan een bepaalde overtuiging en een zeker spelconcept zijn team geen windeieren heeft gelegd. “ Momenteel valt alles, waar wij maanden keihard voor hebben gewerkt, op zijn plaats. Wij hebben daarvoor de nodige hobbels en ups en downs moeten overwinnen, het is daarom des te leuker om te constateren, dat het nu zijn vruchten afwerpt. “

De koude, harde noordwesten wind had een stevige invloed op het spel op het natuurgras van sportpark ’t Heerenland. Lange, hoge ballen kregen daardoor een verrassend effect mee, waar beide teams de nodige moeite mee hadden. In de eerste helft ging de strijd gelijk op, zonder dat er sprake was van een hoog niveau : kansen waren op de vingers van één hand te tellen. Zo moest DFS-goalie Veeneman handelend optreden bij een schot van Sjoerd v.d. Waal en voerde D.F.S. na een half uur de druk op met drie corners-op-rij tot gevolg. De openingstreffer van Van Harlingen na 38 minuten kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen : vanaf de rechterkant loste Luciano een effectvol schot, dat over de graaiende handen van Veeneman in het doel dook : 0-1.

Het te verwachten tegenoffensief van D.F.S. na rust bleef aanvankelijk uit : kansen voor Dennis Verhoef, Mike Langerak en Nizar Mekkaoui bleven onbenut. Een vrije trap na 59 minuten bracht centrale verdediger Laurens Rijnbeek in stelling : uit een vrije trap van Marc Harlaux kopte hij onberispelijk binnen en bracht zijn team daarmee op gelijke hoogte (1-1). Sliedrecht raakte door deze tegenvaller niet in paniek, en bleef vanuit een degelijke organisatie loeren op de kansen. In de 82e minuut bracht een assist van de wederom prima spelende Manucho Adelino de bal op het hoofd van Luciano van Harlingen, die knap voor zijn tegenstander komend raak kon koppen (1-2).

Sliedrecht heeft door deze zege én de nederlaag van FC Breukelen (3-6 tegen RVVH) rechtstreekse degradatie zo goed als zeker weten af te wenden. Wel gaat het zich terdege voorbereiden op een goede voortzetting van de slotfase van het seizoen, inclusief de nacompetitie om lijfsbehoud. Dit brengt op zaterdag 29 april a.s. een uitwedstrijd tegen R.V.V.H. op de agenda.

Sv D.F.S. – Sliedrecht 1-2 (rust 0-1) ; 0-1 Luciano van Harlingen (38’) 1-1 Laurens Rijnbeek (59’) 1-2 Luciano van Harlingen (82’)

Scheidsrechter : Rob Olde Klieverink (Overdinkel, O.) ; toeschouwers : 215

Opstelling Sliedrecht : Stefan Lobbezoo ; Jordy de Jong (85’ Bas van Stokkom), Arie Lock, Gavir Breidel, Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal, Mike Langerak, Sjoerd v.d. Waal, Luciano van Harlingen (90’ Stefan van Dam) ; Nizar Mekkaoui (74’ Arif Irilmazbilek), Dennis Verhoef.