Paal staat puntendeling in de weg voor Sliedrecht

Ajax 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

4 februari 2017 14:30

Smit, N.B.

Voor Sliedrecht is de “veilige zône” in de hoofdklasse A vooralsnog even uit het zicht geraakt. De mannen van trainer Michel Langerak verloren de uitwedstrijd tegen de amateurs van Ajax met 3-2 en zagen het gat met de 12e plaats op de ranglijst nog groter worden, omdat Zwaluwen won bij Argon (1-2).

Toch had er voor Sliedrecht meer ingezeten op sportpark De Toekomst in Amsterdam. In de slotfase kon Mike Langerak de bal net niet goed genoeg raken om te kunnen scoren en ketste de bal via de buitenkant van de paal naast. Daardoor stond Sliedrecht opnieuw met lege handen, ondanks verdienstelijk tegenspel gedurende bepaalde fases in de wedstrijd. De start was echter, zoals al vaker dit seizoen, desastreus : binnen 50 seconden stond Ajax op voorsprong toen een aanval over vele schijven aan de rechterkant bij de geheel vrijstaande Stefano Seedorf (neef van Clarence, red.) kwam, die kon binnen tikken : 1-0. Sliedrecht dreigde overklast te worden, binnen het kwartier kregen de Amsterdammers nog tal van kansen, die onbenut bleven. Ajax was positioneel sterker, was fysiek de bovenliggende partij  en wist met snel combinatiespel de tegenstander onder druk te zetten.

Na een kwartier sloop er vervolgens enige gemakzucht in het team van Ajax, waardoor Sliedrecht beter in de wedstrijd kwam. Gavir Breidel was dichtbij de gelijkmaker, zijn inzet werd op de doellijn gepareerd, even daarna werd een kopbal van Arie Lock uit een corner door doelman Matthijs Kuiper knap gepakt. Vlak na rust kreeg Sliedrecht loon naar werken. Na vlak daarvoor een enorme kans op de gelijkmaker te hebben gemist, kon Gavir Breidel in de 48e minuut een doorgeschoten bal van Mike Langerak doeltreffend afronden (1-1).

Ajax begreep, dat het weer een tandje bij moest schakelen om niet verder in de problemen te komen. Het schroefde het tempo op, hetgeen al snel tot succes leidde : Stefano Seedorf kon na een gewonnen kopduel aanleggen voor zijn tweede treffer in de wedstrijd (2-1) en in de 68e minuut werd een fout in de Sliedrechtse defensie door Reda Kharchouch genadeloos afgestraft  (3-1).

Ajax dacht dat het de buit binnen had, maar verkeek zich op de veerkracht van Sliedrecht, dat met tal van steekpasses de Amsterdamse defensie in de problemen bracht. In de 86e minuut was Mike Langerak attent in de rebound na een schot van Nizar Mekkaoui (3-2) en had hij tevens de al eerder vermelde gelijkmaker op de schoen in de blessuretijd.

Ondanks de nederlaag kan Sliedrecht terugkijken op een verdienstelijk wedstrijd en hoeft het op basis van de ervaringen in Amsterdam zeker nog niet te wanhopen. Volgende week volgt de uitwedstrijd tegen D.F.S. in Opheusden.

Sliedrecht : Stefan Lobbezoo ; Gavir Breidel, Arie Lock, Bas van Stokkom, Manucho Adelino ; Stefan van Dam, Coen v.d. Waal, Sjoerd v.d. Waal ; Nizar Mekkaoui, Mike Langerak, Dennis Verhoef (73’ Luciano van Harlingen).

Scheidsrechter : N. Smits – toeschouwers : 200.

ZWARE BEKERLOTING VOOR SLIEDRECHT.

Sliedrecht speelt in de achtste finales van het Districts Bekertoernooi op zaterdag 4 maart a.s. (onder voorbehoud) een uitwedstrijd tegen zondag hoofdklasser VC Vlissingen. Geen gelukkige loting, de Zeeuwen bezetten momenteel de vierde plaats in de hoofdklasse B bij de zondagamateurs, zij spelen in de zelfde klasse als IFC uit Hendrik-Ido-Ambacht, dat op de 9e plaats staat.

De datum van de wedstrijd is nog niet officieel, mogelijke competitie verplichtingen kunnen de datum nog beïnvloeden, er zou dan op dinsdag 7 maart moeten worden gespeeld.

De winnaar van het duel tussen VC Vlissingen en Sliedrecht komt in de kwartfinale uit tegen de winnaar van Baronie-Zundert.