Sliedrecht bijt van zich af en wint

Breukelen fc 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

3 december 2016 14:30

Koekoek, T.

De spelers van Sliedrecht waren zich - onderweg naar Breukelen in de spelersbus – terdege bewust van de opdracht die er lag op het moeilijk bespeelbare natuurgras van sportpark Broekdijk-Oost. Onvoorwaardelijke inzet, onverzettelijkheid in de duels en altijd de oplossing zoeken naar voren, het waren de ingrediënten, die uiteindelijk leidden tot een kostbare 0-1 uitoverwinning op concurrent FC Breukelen.

Derhalve, dat trainer-coach Michel Langerak na afloop tevreden kon vaststellen, dat zijn op- en aanmerkingen na de kansloze voorstelling van vorige week niet aan dovemans oren besteed waren. “Misschien dat de aanhouder wint in dit geval, maar wij wisten heel duidelijk waar het hier om ging. Geen onnodige risico’s, de oplossing steeds VOORUIT zoeken en de wedstrijd plus de omstandigheden vroegen erom dat er tot het einde hard geknokt moest worden”.

In de eerste helft wisselden fases, waarin beide teams het overwicht trachten te veroveren, elkaar af. Zo was doelman Stefan Lobbezooattent op acties van Daniël Kops en Deen van Embricqs en redde Nizar Mekkaoui op de doellijn. Aan de andere kant waren er kansen voor Dennis Verhoef en Sjoerd v.d. Waal, die een schietkans zag mislukken op het hobbelige veld, een kopbal van Gavir Breidel ging rakelings over.

Na rust sloeg de balans meer en meer over in Sliedrechts voordeel. Wel moest Stefan Lobbezoozich wederom in positieve zin onderscheiden bij een kans van Tom Kalkhuis. Tien minuten voor tijd werd de doorgebroken Dennis Verhoef gevloerd in het strafschopgebied en liet ArifIrilmazbilek zich de gouden kans om zich tot matchwinnaar uit te kunnen laten roepen niet onbenut, vanaf de penalty stip schoot hij onberispelijk raak : 0-1. Luciano van Harlingen had de score nog verder op kunnen voeren, van dichtbij schoot hij over het doel van Nick Turksma.

De penalty was de kers op de taart “, aldus trainer Langerak, “en gelukkig vallen de puzzelstukjes steeds goed in elkaar. We moeten regelmatig, vooral in de defensie, schuiven op de verschillende posities, anderen pakken dat dan weer bijzonder goed op”.

Zo scoorde het complete team een ruime voldoende en tankt het zodoende weer enig zelfvertrouwen voor de komende thuiswedstrijd tegen runner-up Ter Leede uit Sassenheim, dat de laatste vijf wedstrijden op rij niet meer heeft verloren. Een zware opgave dus voor de gastheren van sportpark De Lockhorst, maar met dezelfde instelling als in Breukelen zijn er zeker kansen voor Sliedrecht.

Breukelen-Sliedrecht 0-1 (rust 0-0)
Scheidsrechter : Tom Koekoek (Almere) - toeschouwers : 150.

Sliedrecht : Stefan Lobbezoo ; Jordy de Jong, Arie Lock, Gavir Breidel, Joey Rijsdijk ; Mike Langerak, Coen v.d. Waal, Sjoerd v.d. Waal (89’ Stefan van Dam);  Nizar Mekkaoui (77’ Lucianovan Harlingen), Arif Irilmazbilek (90’ InamQuliyev), Dennis Verhoef.