Sliedrecht speelt kansloze wedstrijd tegen RVVH

RVVH 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

26 november 2016 14:30

Olde Klieverink, R.H.J.

Het duel tussen Sliedrecht en R.V.V.H. was in feite al na een klein half uur beslist: de treffer van spits Benjamin Martha, pal volgend op de rode kaart van Bas van Stokkum, waren twee mokerslagen, die Sliedrecht uiteindelijk te machtig waren. R.V.V.H. deed routinematig de deur dicht door pal na rust de genadeslag toe te dienen toen Julian Agatowski het tweede doelpunt kon binnentikken en de wedstrijd vervolgens gecontroleerd kon uitspelen.

Trainer-coach Michel Langerak is momenteel niet te benijden, met name in de defensie was het bij voorbaat een lastige klus om een zo sterk mogelijke opstelling op papier te krijgen. Doelman Basjan Munten wordt gekweld door een lastige knieblessure, zijn vervanger Edwin v.d. Kooy (19) kwijt zich overigens voortreffelijk van zijn taak en blijkt een prima vervanger. In de defensie kon men geen beroep doen op Jordi de Jong, Manucho Adelino en Arie Lock. Gavir Breidel werd aanvankelijk nog op de bank gehouden, maar moest na 20 minuten toch aan de bak nadat Bas van Stokkum met twee gele kaarten ( = rood) van het veld moest.

De twee Ridderkerkse treffers waren ook in de optiek van Langerak min of meer te wijten aan defensief falen. “ In zo’n situatie als bij de tweede goal moet je gewoon optimaal geconcentreerd zijn en mag het gewoon niet gebeuren, dat zo’n bal toch kan worden binnen getikt. Wij zijn nog altijd niet, daar waar het nodig is, in staat om mannelijk te verdedigen. Er wordt tijdens de trainingen intensief op getraind, maar het komt er in de wedstrijden nog niet goed uit, het lijkt wel of dat gewoon niet in dit team zit. “

R.V.V.H. nam vanaf het beginsignaal van arbiter Olde Klieverink het initiatief, hetgeen leidde tot schoten van Merencia en Martha, waarbij Edwin v.d. Kooy zich op positieve wijze kon onderscheiden. Twee ongelukkige momenten van centrale verdediger Bas van Stokkom leidden tot evenzovele gele kaarten, waardoor Sliedrecht met 10 man verder moest. Juist op dat moment wist RVVH toe te slaan : een voorzet van de rechterkant werd door Benjamin Martha doeltreffend afgerond (0-1). Het was mede aan doelman Edwin v.d Kooy te danken dat de score niet hoger uitviel in de eerste helft, schoten van Eggers en Kooiman werden uitstekend gepareerd. Vijf minuten voor de rust liet Sliedrecht de beste kans van de wedstrijd onbenut, Dennis Verhoef stuitte op doelman Kloosterman, die knap redding wist te brengen.

Eén minuut na rust viel de beslissing toen vanuit een vrije trap nabij de cornervlag de bal door Dos Santos werd voorgegeven en Agatowski vanuit een kluwen van speler de punt van de schoen tegen de bal kreeg : 0-2. Sliedrecht kon verder geen vuist meer maken, R.V.V.H. kon de wedstrijd gecontroleerd uitspelen en kwam geen moment meer in gevaar.

Omdat alle andere concurrenten verloren, veranderde er weinig in de onderste regionen van de hoofdklasse A. Des te belangrijker wordt het duel van komende zaterdag, wanneer Sliedrecht op bezoek gaat bij hekkensluiter FC Breukelen. Michel Langerak en Feisal Kadiwahabi staan voor de zware taak om in de loop van deze week een strijdbaar en zelfverzekerd Sliedrecht aan de start te krijgen op sportpark Broekdijk Oost, waar om 14.30 uur wordt afgetrapt.