Sliedrecht boekt belangrijke overwinning op Smitshoek

Smitshoek 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

29 oktober 2016 14:30

Gansner, R.J.A.

Door Joop Hartog

BARENDRECHT – Na een aantal wedstrijden waarin Sliedrecht goed speelde, maar steeds de winst uit handen gaf, heeft de equipe van trainer Michel Langerak zaterdag 29 oktober in de uitwedstrijd tegen Smitshoek een belangrijke 1-2 overwinning geboekt.

Oog van de naald

Al na 4 minuten konden de meegereisde supporters juichen, toen een hoge voorzet door keeper Mike v.d. Wijngaart werd losgelaten en Arif Irilmazbilek de bal kon binnenschieten voor dat de verdedigers konden ingrijpen (0-1). In de beginfase had Sliedrecht de volledige regie van de wedstrijd in handen en had de voorsprong zeker nog kunnen vergroten, o.a. door kansen van Mike Langerak en Dennis Verhoef. Halverwege die eerste helft kroop Sliedrecht wel een paar keer door het oog van de naald en het was de persoonlijke verdienste van keeper Basjan Munten dat Sliedrecht in die fase niet een paar doelpunten hoefde te incasseren. Vijf minuten voor rust werd het zelfs 0-2 toen een fraaie lob van Sjoerd v.d. Waal over de keeper naar de doellijn stuiterde, waar Arif Irilmazbilek het laatste tikje Gaf . Trainer/coach Michel Langerak was na afloop van de wedstrijd tevreden: “We hebben vooral in de eerste helft goed en met overtuiging gespeeld. Enkele goede reddingen van Basjan Munten hebben daar zeker toe bijgedragen”, aldus de coach.

Opportunistisch maar niet beter

de kantwissel ging Smitshoek met 3 diepe spitsen spelen en werd het spel wat opportunistischer, maar zeker niet beter. Keeper Munten kon een vlammend schot van spits Sean Verburg nog met de vuisten pareren, maar halverwege de tweede helft werd de rebound van een corner simpel vanaf de 16-meterlijn door verdediger Thijs Oomsen binnengeschoten (1-2). Een tegendoelpunt dat volgens trainer Langerak niet nodig was geweest. “Als je bij een corner op de doellijn de hoeken afdekt, moet je niet vast staat op je voeten, maar reageren op de bal”. Smitshoek perste er nog een slotoffensief uit, maar Sliedrecht bleef overeind, ondanks het feit dat de beslissingen van scheidsrechter Gansner in de tweede helft opvallend veel in het voordeel van de thuisclub uitvielen en Sliedrecht tegen een paar knullige gele kaarten opliep.

Verdiende overwinning

In de slotfase kreeg invaller Luciano van Harlingen nog een grote mogelijkheid om de overwinning definitief naar Sliedrecht kant te trekken, maar zijn poging mislukte. Een verdiende overwinning, vooral door het goede spel van de eerste helft, zorgt er voor dat Sliedrecht van de 15e en laatste plaats is opgeklommen naar de 13e plaats. Zaterdag 5 november speelt Sliedrecht thuis op de Lockhorst tegen de nummer 2 van de ranglijst Achilles Veen. Aanvang 14:30 uur