Sliedrecht groeit in leerproces

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

1 oktober 2016 14:30

Fikkert, B.J.

… maar moet zege toch aan Noordwijk laten

Verslag: Wim van Mourik

Sliedrecht is er niet in geslaagd om op eigen veld het favoriete Noordwijk een hak te zetten. De gasten uit de Zuidhollandse kustplaats wonnen met 1-2 en drukten Sliedrecht daarmee vaster in de gevarenzône van de hoofdklasse A.

Ondanks de teleurstelling van de nederlaag zag trainer-coach Michel Langerak ook positieve punten in de ontwikkeling van zijn team. “ Het is en blijft een feit, dat wij een inhaalslag maken vanuit de eerste klasse naar een niveau, dat hoofdklasse waardig is. Dat gaat met ups en downs en heeft nu eenmaal zijn tijd nodig. Ik heb mijn team een compliment gegeven voor hun prestatie van vandaag qua instelling en uitgevoerde tactiek, echter je moet daarbij niet nalaten je daarvoor te belonen door punten te pakken. Maar we zijn hoe-dan-ook op de goede weg … “

Langerak had danig moeten sleutelen aan de basisopstelling voor het duel tegen Noordwijk : Arif Irilmazbilek (schorsing), Stefan van Dam, Arie Lock, Ryan Korporaal, en Nizar Messaoui (allen geblesseerd) waren niet inzetbaar. Sliedrecht speelde met een 5-mans verdediging, hetgeen een effectief wapen bleek tegen het technisch vaardige Noordwijk. Sliedrecht was al in de beginfase dichtbij de openingsgoal met een kans voor Dennis Verhoef, die doelman Amezrine tot stevig ingrijpen dwong. Noordwijk trachtte het initiatief te nemen, tot echt uitgespeelde kansen kwam het niet. Zo kwam de openingstreffer van de gasten min of meer uit de lucht vallen, randje buitenspel schoot Tjeerd Westdijk van dichtbij raak : 0-1. Sliedrecht trachtte aanvallend een vuist te maken, een voorzet van Dennis Verhoef werd op een haar na door Luciano van Harlingen gemist.

Niet lang na de hervatting sloeg Noordwijk opnieuw toe. Een prima actie en voorzet van Ruperto Dorothea werd door Gavir Breidel bijzonder ongelukkig in eigen doel gegleden. (0-2). De wedstrijd leek beslist, maar kreeg een ander gezicht toen Bas van Stokkom in de 60e minuut een prima corner van Manucho Adelino keihard binnen kopte (1-2). Sliedrecht ging op zoek naar meer, maar had het geluk niet aan zijn zijde. Mike Langerak schoot rakelings naast en Inam Quliyev knalde van dichtbij vanuit een scrimmage op de lat.

Zo bleef een goede prestatie onbeloond en gaat men zich deze week terdege voorbereiden op de eerstvolgende zware klus : de uitwedstrijd in en tegen het in topvorm zijnde Spijkenisse. Maar eerst staat de bekerwedstrijd bij G.J.S. op de agenda : komende dinsdag 4 oktober a.s. wordt om 20.00 uur in Dalem afgetrapt.

Sliedrecht – Noordwijk  1-2  (0-1)
 0-1 Tjeerd Westdijk (27’)  0-2 eigen doelpunt (52’)  1-2 Bas van Stokkum (60’)

Scheidsrechter : B.J. Fikkert (Hellendoorn) – 250 toeschouwers

Sliedrecht : Basjan Munten ; Jordy de Jong (88’ Robby v.d. Wetering), Gavir Breidel, Bas van Stokkom, Joey Rijsdijk, Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal, Sjoerd v.d. Waal ; Dennis Verhoef (75’ Kenny Stuy v.d. Herik), Mike Langerak (65’ Inam Quliyev), Luciano van Harlingen.