Ajax kent geen genade voor Sliedrecht : 1-3

10 september 2016 14:30

Cock, R.N. de

Verslag: Wim van Mourik.
Sliedrecht wacht na 4 wedstrijden nog altijd op de eerste zege in het debuutjaar in de hoofdklasse. Het moest zaterdag j.l. in de thuiswedstrijd tegen Ajax zijn meerdere erkennen in de hoofdstedelijke formatie, die op alle fronten superieur was.

Een soepel draaiend Ajax sloeg al meteen in de beginfase toe : in de 3e minuut kon Bilal El Amrani vanaf de rand van het strafschopgebied ongehinderd aanleggen voor een doeltreffend schot : 0-1. Sliedrecht speelde in de eerste helft vaak zonder overtuiging en was slordig in de passing. Na een klein half uur kreeg de thuisclub een nieuwe tegenslag te verwerken toen een steekpass van Joost Heij zijn teamgenoot Stanley Akoy in de gelegenheid stelde de marge te vergroten : 0-2.

Met de inbreng van Mike Langerak kwam er meer gewicht bij Sliedrecht in aanvallend opzicht. Het leverde meteen twee grote kansen op, waarbij Langerak eerst in het zijnet schoot en vlak daarna bij een assist van Quliyev stuitte op doelman Hazelaar. In de 68e minuut werd het duel definitief beslist, toen Reda Kharchouch een fraaie actie bekroonde met een dito treffer : 0-3. Sliedrecht ging desalniettemin toch verder op zoek naar een tegentreffer. Een assist van Arif Irilmazbilek werd zowel door Quliyev als Langerak gemist en hield Ajax daarmee stevig in het zadel. Toch kwam er loon naar werken : twee minuten voor het einde werd Gavir Breidel gevloerd in het strafschopgebied : Arif Irilmazbilek mocht vanaf de penaltystip zijn tweede treffer van het seizoen aantekenen : 1-3.

Trainer-coach Michel Langerak had na afloop lovende woorden voor Ajax :  “Je ziet aan alles, dat zij verder zijn dan wij en dan bedoel ik de manier van verdedigen, het koesteren van balbezit, het aanvallen. Wij missen nog de kunst om in de hoofden een knop om te kunnen zetten, waardoor we positiever en met meer overtuiging in de wedstrijd staan. Daarnaast was het jammer, dat wij vlak na rust niet tegen konden scoren, want dan zou je toch een andere wedstrijd kunnen krijgen”. Op de vraag of de rode lantaarn positie nu al een andere aanpak vereist was Langerak zelfbewust. “ Het heeft geen zin om nu al van de hak op de tak te springen. We zijn met volle overtuiging een bepaalde weg ingeslagen qua spelconcept, en daar houden wij ons aan vast “.

Komende zaterdag (aanvang 14.30) krijgt Sliedrecht bezoek van D.F.S., de grote concurrent uit het vorig seizoen. De gasten uit Opheusden liepen in de thuiswedstrijd tegen Spijkenisse tegen een stevige 0-3 nederlaag op.

Sliedrecht –Ajax 1-3 (rust 0-2) ; 0-1 El Amrani (3’) 0-2 Akoy (28’) 0-3 Kharchouch (68’) 1-3 Irilmazbilek (88’).

Scheidsrechter R.N. de Cock  toeschouwers : 450.

Sliedrecht : Basjan Munten ; Ryan Korporaal (69’ Jordy de Jong), Arie Lock (78’ Reinier den Hoed), Bas van Stokkom, Manucho Adelino ; Coen v.d. Waal, Gavir Breidel, Sjoerd v.d. Waal ; Inam Quliyev, Arif Irilmazbilek, Luciano van Harlingen (46’ Mike Langerak).