Sliedrecht afgetroefd door efficiënt argon

Argon 1

Mannen zaterdag, 1, Hoofdklasse A

27 augustus 2016 14:30

Pol, P. van der

Verslag: Wim van Mourik.
In de eerste thuiswedstrijd van het seizoen is Sliedrecht er niet in geslaagd de eerste punten in de hoofdklasse A binnen te halen. Na de enerzijds teleurstellende-  maar anderzijds hoopgevende ouverture bij Jodan Boys waren de verwachtingen op sportpark De Lockhorst hoog gespannen. Sliedrecht kreeg echter te maken met een zeer efficiënt spelend Argon, dat steeds vanuit een snelle omschakeling drie identieke, fraaie treffers wist te scoren. Sliedrecht redde vlak voor tijd de eer toen Gavir Breidel de eindstand bepaalde op 1-3.

Trainer-coach Michel Langerak kon niet beschikken over Nizar Mekkaoui (schouder), Dennis Verhoef (hiel) en Arie Lock (lies). Gavir Breidel was terug na een schorsing en zag als centrale verdediger ook, dat Argon bij balverlies van Sliedrecht razendsnel wist om te schakelen. Linkerspits Jesse Stange profiteerde van heel veel ruimte en gaf na 13 minuten een assist, waar Randy Knoppel nog niet van wist te profiteren. Drie minuten later was het wél raak : opnieuw heel veel vrijheid voor Stange, die ditmaal oog in oog met doelman Basjan Munten toe wist te slaan (0-1). Sliedrecht trachtte het initiatief in de wedstrijd te pakken, maar miste de overtuiging in de persoonlijke duels en miste de afmaker bij goede voorzetten van Stefan van Dam en Jordy de Jong. Twee minuten voor de rust sloeg Argon opnieuw toe : naïef verdedigen van Sliedrecht werd door Joey van Ede overtuigend afgestraft (0-2).

Na de hervatting trachtte Sliedrecht met de inbreng van Inam Quliyev aanvallend nog meer druk te zetten. Het leverde weliswaar een veldoverwicht op, maar echt uitgespeelde kansen bleven achterwege. De wedstrijd leek na een uur definitief in het slot te vallen toen Argon een strafschop kreeg toegekend na een overtreding van Coen v.d. Waal. Basjan Munten stopte de elfmetertrap van Jesse Loenen echter met overtuiging en hield daarmee zijn team in de wedstrijd. Negen minuten voor tijd viel alsnog de genadeklap : balverlies van Quliyev leidde een messcherpe counter in van Argon, de boomlange spits Jesse van Nieuwkerk rondde de assist van uitblinker Jesse Stange meedogenloos af : 0-3. Mike Langerak bekroonde een goede invalbeurt met een puike voorzet, waar Gavir Breidel koppend prima afrondde (1-3).

Trainer-coach Michel Langerak legde na afloop de vinger op de zere plek : “Wij misten overtuiging en straalden te weinig wilskracht uit. Wij leden teveel balverlies en daardoor kon Argon het spelletje spelen, dat wij eigenlijk voor ogen hadden : zij wachtten op onze fouten en sloegen vervolgens in de omschakeling toe. Wij blijven keihard werken aan de opgedane ervaringen uit de competitiestart. De opdracht is wel, dat wij komende zaterdag in en tegen Hoek positiever in de wedstrijd staan, dan dat nu het geval was. “

Sliedrecht-Argon 1-3 (rust 0-2). 16’ Jesse Stange 0-1 ; 42’ Joey van Ede 0-2 ; 81’ Jesse van Nieuwkerk 0-3 ; 86’ Gavir Breidel 1-3.

Toeschouwers : 350.  Scheidsrechter : P. v.d. Pol (Zwolle)

Opstelling Sliedrecht : Basjan Munten ; Ryan Korporaal, Gavir Breidel, Bas van Stokkom, Reinier den Hoed ; Coen v.d Waal, Sjoerd v.d. Waal, Stefan van Dam (59’ Manucho Adelino) ; Jordy de Jong (46’ Inam Quliyev), Arif Irilmazbilek, Luciano van Harlingen (71’ Mike Langerak).

Samenvatting wedstrijd en reactie trainers