Bekersucces voor Vrouwen 1

Vrouwen, VR1, Groep 3 15

10 september 2016 10:30

C. Hicopuma

Hoewel met een slag om de arm, maar Vrouwen 1 mag serieus hopen op een vervolg in de bekercompetitie. VVAC VR1 was in de poule veruit de sterkste, maar omdat zij alsnog toegelaten zijn tot de 3e klasse, is hun deelname aan onze bekerpoule eigenlijk niet meer rechtsgeldig.

Als de KNVB dat gegeven ook serieus neemt, zou dat betekenen dat ons damesteam doorgaat naar de 2e ronde. En dat is erg lang geleden …..

VVAC was dus een maatje te groot, hoewel Sliedrecht sterk uit de startblokken kwam en zomaar 2 x had kunnen scoren. Dat deden we niet, en nadat VVAC wakker geschrokken was viel er weinig eer meer te behalen: 0-8 nederlaag.

De week daarop deelde Sliedrecht de lakens uit in Giessenburg en werd het 2e team van Peursum simpel opzij gezet met 4-0. Een fraaie revanche. De beslissing moest afgelopen zaterdag vallen in het thuisduel tegen ASH. Ook zij hadden van VVAC verloren en van Peursum gewonnen. Vooral op basis van een goede eerste helft werd het een 3-1 overwinning.

De bekerwedstrijden doen ook altijd dienst als oefenpotjes voor het nieuwe seizoen. En dat konden we wel gebruiken. Een handvol nieuwe speelsters die ingepast moesten worden, uitproberen van meerdere keepsters en speelritme en wedstrijdconditie opdoen. De drie bekerwedstrijden bleken een nuttige campagne. De ‘nieuwelingen’ zijn opgenomen in de groep en dat geeft een leuke mix van ervaren speelsters, jong talent en de geruststelling dat in geval van blessures of werkverplichtingen de selectie ruim genoeg is om dit op te vangen. En dat is weleens anders geweest.

Kortom: Naomi, Rachel, Laura, Ilona, Valerie en Myrthe (?) – welkom in dit fantastisch leuke voetbalteam!

Speciaal welkom voor onze jongste fan: Damali uit Tiel. Nog maar een paar maanden oud maar nu al langs de lijn met haar moeder Daphne die maar al te graag de binding met het team wil vasthouden. Mooi!

Dat geldt ook voor Kim die wekelijks – letterlijk – groeit in haar rol als supporter-teamlid-invalcoach.

Kortom, Vrouwen 1 is absoluut van plan om er een mooi seizoen van te maken.

Komt dat zien!