Sliedrecht 2 verstevigt de positie op de derde stek. 3-1 winst op VVGZ 2

14 maart 2015 12:00

Spoor, L.

Verslag door: Jeroen Aantjes

Zaterdag 14 maart 2015: Sliedrecht mocht na de overtuigende zege van vorige week tegen de ‘Zeelanders?’ opdraven op Sportpark De Lockhorst voor de wedstrijd tegen VVGZ 2. Uit het verleden wisten we dat dit een stugge ploeg is om tegen te spelen en dat het niet makkelijk zou worden vandaag.

Na een lekker muziekje in de kleedkamer maakte Hanno, ofwel De Kleine Kale Kaboutergeneraal, de volgende 11 spelers bekend:
In de goal mocht na een periode van afwezigheid de ‘altijd’ foutloze Nico aantreden. De verdediging bestond uit: Bob, Wlips, Tim S en Jeroen A. Op het middenveld werd één wijziging aangebracht ten opzichte van vorige week, want Tim H mocht vanaf rechtshalf starten. Kevin L begon centraal en Jos mocht vanaf links aantreden. Voorin mochten Kenny, Glenn en Snap vandaag starten.

Een belangrijke noemenswaardigheid is de terugkeer van captain Danny. Hij nam vandaag weer plek op de bank na een afwezigheid van 6 weken en een wonderbaarlijke MRI-scan…. Verder bestond de bank uit Kevin T, Patrick en Shurnel. Door de afwezigheid van Luffie en Jim moest Hanno een beroep doen op Meester Lobbezoo.

Sliedrecht begon deze middag een beetje onwennig aan de wedstrijd. Vooraf was benadrukt dat de rechtsachter graag mee opkomt en dat we daar op moesten letten. Helaas werd dit de eerste 10 minuten niet helemaal naar wens ingevuld, maar gelukkig heeft het ook geen gevaar opgeleverd. Nadat de organisatie weer was gevonden werd na 15 minuten meer grip gekregen op de wedstrijd. De tweede bal werd vaak gewonnen door Sliedrecht en de druk kon worden opgevoerd. Na ongeveer 20 minuten kreeg Kenny de bal ter hoogte van de middenlijn aangespeeld, deze bal kaatste hij op Jeroen A. Snap had vervolgens, met de kilometerteller om zijn middel, de sprint al ingezet en met een goede steekpass kon Snap zo op de keeper af. De keeper kwam in mijn ogen veel te vroeg uit, maar dit had Snap zelf niet gezien vanwege de focus op zijn kilometertellertje. Gelukkig kwam de ervaring van Jos van pas en hij coachte Snap dat hij direct moest schieten. Deze keer luisterde Snap wel een keer en kon de 1-0 op het scorebord worden genoteerd.

Na de 1-0 bleef Sliedrecht goed voetballen en creëerde het zelf nog een aantal flinke mogelijkheden. VVGZ had het even een periode lastig en had moeite om eruit te komen. Sliedrecht profiteerde hier goed van met een mooie steekpass van Kenny op Glenn. Glenn twijfelde geen moment en passeerde de, wederom, uitkomende keeper met een fantastische lob. 2-0.

Sliedrecht wilde ditmaal de deur al voor rust definitief op slot gooien, maar de scheidsrechter dacht daar mogelijk anders over. Een zuivere penalty werd Sliedrecht net voor rust ontnomen en Kenny mistte een grote kans vanuit het 5-metergebied. Hierdoor werd de rust ingegaan met een 2-0 stand.

In de rust werd benadrukt dat er op deze manier door moest worden gegaan. Jammer genoeg kreeg Sliedrecht het na de rust lastiger dan in de eerste helft. VVGZ ging met drie spitsen spelen en voerde de druk op de goal van Sliedrecht op. Hieruit kwamen geen goals, maar Sliedrecht was wel even de organisatie kwijt en ook de positieve coaching ontbrak. Maar toen; Nico zat even in de relaxmode en wilde het spannend houden. Daarom besloot hij de bal maar eens bij de spits in de voeten te schuiven, deze kon alleen door een overtreding worden afgestopt en deze vrije trap belandde in de goal van Sliedrecht. 2-1.

Na de 2-1 probeerde Sliedrecht weer grip op het spel te krijgen. Een aantal keer werd goed op de keeper afgegaan, maar dan was er vrijwel altijd de grensrechter die dacht dat het vlaggetjesdag was. Ook in de tweede helft kreeg Sliedrecht een zuivere penalty niet mee, terwijl de scheidsrechter toch echt op maximaal 10 meter stond. Hierdoor bleef VVGZ hoop houden op de gelijkmaker. Deze kwam gelukkig niet, maar aan de andere kant viel de goal wel. Sliedrecht zette een goede aanval op en de ‘collega-dokter’ van VVGZ kon zich niet inhouden. In de zestienmeter maaide hij de spits van Sliedrecht neer en deze keer kreeg Sliedrecht de penalty wel. Snap ging achter de bal staan en schoot de penalty niet in zoals hij in gedachte had. Maar er stond wel 3-1 op het scorebord. Hierdoor was de wedstrijd gespeeld en kon Sliedrecht de wedstrijd uitspelen.

Al met al, een redelijk goede eerste helft en een minder tweede helft. Snap heeft dit keer weer de meeste meters gemaakt en blijft in de race voor de kampioen meest nutteloze meters maker seizoen 2014-2015, Proficiat! Door de winst van Pelikaan op Kloetinge komt Sliedrecht steviger op de derde plek te staan. Al was het voor de stand beter geweest al was Kloetinge als winnaar uit deze pot gekomen. Volgende week staat er een mooie wedstrijd op het programma: Sliedrecht treedt thuis aan tegen het ASWH 2 om 12:00. De strijd van de nummer 3 tegen de nummer 2.