Sliedrecht 2 onderuit tegen Kloetinge 2

Mannen zaterdag, 2, Hoofdklasse A

24 januari 2015 15:00

Verhoeff, H.C.

Met een aantal  slechte resultaten ging Sliedrecht 2 de winterstop in. Na een goed en gezellig trainingskamp in het altijd mooie Egmond aan Zee, ging Sliedrecht met frisse moed richting Zeeland om daar een goed resultaat neer te zetten.

Met de volgende elf spelers werd de wedstrijd begonnen. Nico mocht het doelgebied verdediging. Achterin startten v.l.n.r. Jeroen A, Dennis, Tim S en Bob. Het middenveld bestond uit Jos, Kevin en Jordy. Voorin begonnen Glenn, Kenny en Ronald. Op de bank zaten Shurnel, Tim H, Rick, Jeroen W en Robby. Timon zat een schorsing uit, en onze aanvoerder had een rugblessure.

Vanaf de eerste minuut was direct duidelijk wat voor een wedstrijd het ging worden. Direct na de aftrap kreeg Kloetinge een vrije trap op randje zestien. Helaas voor Sliedrecht rolde de bal de hoek in en dus binnen 1 min 1-0 achter.

Na de 1-0 was Sliedrecht even de betere ploeg. Vanuit een corner van Jos kon Tim S de 1-1 inkoppen maar de bal ging net over. Verder waren er nog goede kansen voor Kevin en Kenny maar deze ging er ook niet in. Na balverlies op het middenveld counterde Kloetinge richting de goal van Sliedrecht, de aanvaller van Kloetinge tikte de bal langs Nico en kon makkelijk de 2-0 binnen schieten.

Tijdens de rust werden alle koppies dezelfde kant opgezet en werd er achterin 1 op 1 gespeeld, om vol voor de winst te gaan. Helaas hielpen ook de tactische omzettingen niet voor Sliedrecht. Het was een zeer slordige tweede helft, waarbij veel fout ging aan de kant van Sliedrecht. Kloetinge kon nog twee keer scoren, de eerste keer was de spits alerter dan de verdediging van Sliedrecht. De 4-0 ontstond door een op dit niveau niet te mogen geven ‘balletje breed’. Sliedrecht zette helaas de slechte resultaten van voor de winterstop door, waardoor een eventueel kampioenschap erg ver weg lijkt.

De dag werd, zoals gebruikelijk na een wedstrijd in zeeland, afgesloten in De Raayberg te Bergen Op Zoom. Hier werden enkele spelers ‘ontgroend’. De stemming was goed, maar het voetbal moet de komende weken vele malen beter.