Algemene (najaars) Ledenvergadering uitgesteld

17 oktober 2020 18:45

Beste leden,

Op vrijdag 6 november a.s. hebben we de (najaars) Algemene Ledenvergadering gepland. We zouden juist starten met aankondigen en informatie verstrekking. Door de laatste Corona maatregelen hebben wij als bestuur besloten om deze Algemene Ledenvergadering te verplaatsen naar een latere, voor nu nog onbekende, datum.

Waarom kiezen we ervoor om de Algemene Ledenvergadering te verplaatsen?
Gezien de laatste Corona maatregelen zien wij weinig mogelijkheden om de Algemene Ledenvergadering te houden zoals we gewend zijn. We kunnen alles online doen maar volgens ons is dat niet praktisch. Uiteraard zijn wij ons bewust dat we als bestuur de plicht hebben om binnen 6 maanden na afloop van het verenigingsjaar verantwoording af te leggen aan de leden. Dit betekent dat we formeel uiterlijk 31 december 2020 de Algemene Ledenvergadering gehouden moeten hebben. Hier hebben we echter nóg een uitstelmogelijkheid in wanneer de ‘Corona noodwet’ van kracht is. Dit houdt in dat na december nog drie maanden toegestaan is.

Wat gaan we de komende tijd doen om de ALV zo snel mogelijk te houden?
Wij houden enerzijds de verdere Corona maatregelen in de gaten en anderzijds kijken wij naar alternatieve mogelijkheden. We gaan er daarbij in principe vanuit dat voor iedereen de Algemene Ledenvergadering toegankelijk moet zijn. Het kan dus zijn dat we een livestream organiseren waarbij ook een deel live aanwezig kan zijn. Of we kiezen ervoor om alleen de belangrijkste zaken te behandelen zijnde de financiële stukken. De begroting voor het seizoen 2020-2021 moet namelijk ook nog behandeld worden.

We hopen op jullie begrip voor deze situatie.
Als je vragen hebt dan horen wij dat graag.

Namens bestuur vv sliedrecht
secretaris Tom Pauw