Interview met Akram Chentouf

30 juni 2020 22:00

In de reeks korte interviews met voetballers en vrijwilligers een interview met Akram Chentouf, die het stokje voor het volgende interview doorgeeft aan Danny van Laarhoven.

Wie is Akram Chentouf?

Ik ben Akram Chentouf, 26 jaar oud en woon in Leerdam. Ik ben op mijn 5de op voetbal gegaan bij Leerdam Sport en vervolgens in de jeugd overgegaan naar LRC Leerdam. Op mijn 17de ben ik gaan voetballen in het 1ste van Leerdam Sport om na vier jaar de gevoelige overstap terug te maken naar LRC Leerdam. Dit allemaal maakte mij niet geliefd bij beide achterbannen, maar na drie jaar heb ik uiteindelijk de juiste keuze gemaakt voor Sliedrecht.

Wat doe je normaal in het dagelijks leven en wat heeft de huidige situatie rondom het Coronavirus hier voor invloed op? Werk? Thuis? Bijzonderheden?
In het dagelijks leven werk ik op het hoofdkantoor van Allianz Benelux in Rotterdam en volg ik een studie aan het Erasmus Universiteit. Door het coronavirus werk en volg ik lessen vanuit huis wat ik persoonlijk toch wel erg fijn vind. Ik had namelijk de tijd om me te focussen op het starten van een eigen bedrijfje, genaamd Chentouf Solutions. Hiermee neem ik de boekhouding over van bedrijven om te kijken hoe zij het beste kunnen groeien.
 Je bent verkozen tot speler van het seizoen. Wat kan je daarover in het kort vertellen.
 Het is altijd fijn om waardering en erkenning te krijgen voor je geleverde inzet, maar ik ben en blijf de speler van het (corona)jaar. In de overgebleven 9 wedstrijden kon er nog van alles gebeuren. Hierdoor zie ik het meer als blijk van waardering dat ik op de goede weg ben met mijn ontwikkeling, maar ik heb nog een lange weg te gaan als ik bijvoorbeeld kijk naar Marciano Simonis.
 Het voetbalseizoen is abrupt tot een einde gekomen. Hoe ga je je voorbereiden op het nieuwe seizoen?
 Voornamelijk door mezelf conditioneel op peil te houden en vooral ook krachttraining. Extra tijd gebruiken om vooral ook sterker terug te komen.
 Welke tips en adviezen heb je voor je medevoetballers?
 Corona heeft ons geleerd dat niet alles vanzelfsprekend hoeft te zijn. Mijn advies is om te genieten van alle momenten dat je op een voetbalveld mag  staan. Dus ook die koude, regenachtige dinsdagavonden, terwijl Champions League op TV is haha!
 Aan wie wil je het stokje doorgeven voor een volgend interview?
Aan Danny ’Sonic’ van Laarhoven, de snelste voetballer van de Alblasserwaard.