Interview met Jasper Sprong

25 mei 2020 8:30

Ton den Dunnen

In de reeks korte interviews met voetballers en vrijwilligers een interview met Jasper Sprong, die het stokje voor het volgende interview doorgeeft aan Job van Zwienen.

Wie is Jasper Sprong?

Mijn naam is Jasper Sprong, ik ben 19 jaar en woon in het mooie Sliedrecht. Ik ben van jongs af aan begonnen bij Sliedrecht en ben aankomend seizoen keeper bij het 2e.

jasper1.jpgWat doe je normaal in het dagelijks leven en wat heeft de huidige situatie rondom het Coronavirus hier voor invloed op? Werk? Thuis? Bijzonderheden?

Normaal gesproken doe ik Bedrijfskunde op Avans in Breda en daarnaast werk ik bij Spek & Bonen. Helaas heb ik door de Corona situatie al een paar maanden niet meer mogen werken, maar hopelijk als volgende maand de regels wat versoepeld worden kan ik gewoon weer aan de slag. Qua school krijg ik nu online les net als bijna iedereen denk ik. Daar moet ik zeggen heb ik geen problemen mee, want dat scheelt me weer drie uur reizen per dag.

Het voetbalseizoen is abrupt tot een einde gekomen. Hoe ga je je voorbereiden op het nieuwe seizoen?

Het seizoen kwam helaas snel aan een einde. Met het 3e was het meer een kwestie van het seizoen uitspelen dan dat we nog ergens voor konden gaan. Met het 2e hadden we makkelijk kampioen geworden, dus dat kampioenschapsfeestje houden we nog tegoed.

Met de voorbereiding op het nieuwe seizoen ben ik eigenlijk gewoon doorgegaan met wat ik daarvoor ook altijd deed. Lekker sporten, alleen dan in mijn achtertuin in plaats van de sportschool. Een paar keer in de week hardlopen om het conditie op peil te houden. Ik denk dat de eerste paar trainingen van Stefan van Dam volgend jaar veel lopen word dus daar probeer ik in ieder geval goed op voorbereid te zijn.

Welke tips en adviezen heb je voor je medevoetballers?

Volgend jaar hebben we met het 2e een jonge ploeg, omdat er veel van de ouwe garde weg zijn gegaan of gestopt. Waarschijnlijk zagen ze al dat jonge talent en werden ze een beetje bang, maarja dat weet je natuurlijk nooit zeker. Desondanks zullen we het in de Reserve Hoofdklasse lastig gaan krijgen dus ik hoop dat iedereen zich altijd 100% in gaat zetten. In wedstrijden en trainingen.

Aan wie wil je het stokje doorgeven voor een volgend interview?

Ik zou het stokje graag doorgeven aan Jop van Zwienen. De man waar ik altijd lekkere diepe steekballen op kan spelen.

Bron: Ton den Dunnen