Een J09 toernooi om van te smullen.

3 juni 2023 16:15

Ronald Visser

Namens het jeugd bestuur.

Zaterdag 03-06-2023 was v.v. Sliedrecht gastheer voor het, door onze eigen trainers georganiseerde, JO9 toernooi. En ja vrijwilligers met een groot hart voor de vereniging bestaan dus nog. Jan van Rijsbergen, Mathijs Mijnster en Jan Piet den Breejen verdienen daarvoor de eer.
Maar ze deden dit natuurlijk niet zonder hulp van, steun en toeverlaat, Wim Koppelaar die al de 18 teams heeft aangeschreven en natuurlijk de vrijwillige scheidrechters.

Als jeugd bestuur zijn wij hier dus heel dankbaar voor.

Er werd gespeeld in twee klasse, namelijk 1ste/hoofdklasse teams en 2e/3e klasse teams.

Onze club had 2 teams in elke klasse vertegenwoordigd, waarbij het ene team in de hoofdklasse kampioen werd van het toernooi, na een hele spannende finale die uiteindelijk net als in de Champions league bloedstollend spannend was en in 2-2 eindigde door 2 doelpunten van Damiën van Rijsbergen. De penalty’s werden uiteindelijk beslist door een knappe redding van Coen den Breejen.

Het andere team eindigde in de andere poule gedeeld 3e, maar op doelsaldo werd het 4e van de poule en heeft in de finaleronde om de 7e en 8e plaats gespeeld.

Mede door het mooie weer kunnen we terugblikken om een mooie en sportieve zaterdag ochtend, waarbij alle deelnemende verenigingen hebben aangegeven dat ze volgens seizoen graag weer willen terugkomen.