Harm van der Veen

De aftrap voor het eerste interview van de maand heeft inmiddels plaatsgevonden.

We zijn op bezoek geweest bij Harm van der Veen, directeur en eigenaar van Havé-Digitap B.V., gevestigd aan de Polderweg Oost 26 in Molenaarsgraaf, tevens hoofdkantoor. Er is namelijk ook nog een dochteronderneming genaamd Air-Parts B.V., welke is gevestigd in Alphen aan den Rijn.

We worden hartelijk ontvangen in het kantoor van Harm. Hier is direct te zien dat Harm een echte familieman is, want het kantoor hangt vol met foto’s van zijn kinderen en inmiddels ook 2 kleinkinderen.

Tevens hangen er foto’s van sportploegen die door Havé-Digitap B.V. worden gesponsord.

Harm is op 8 mei 1959 geboren in Amsterdam en voor de liefde uiteindelijk in Sliedrecht neergestreken. Harm is getrouwd met Marian en samen hebben ze 2 zoons en 1 dochter.

Zoon Gerben is eigenaar van Proserve te Alblasserdam en zoon Hilko (voetballer bij Zaterdag 3) is werkzaam bij Van Beest sluitingsfabriek in Sliedrecht. Dochter Saskia (volleybalster bij Sliedrecht Sport) is werkzaam in de zorg bij het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. De kinderen zijn inmiddels de deur uit, zodat Harm tijd heeft om zich op het verenigingsleven te storten.

Zo is Harm voorzitter van de volleybalvereniging Sliedrecht Sport en penningmeester van Middeldiep Onroerend Goed, waar de volleybaldames gehuisvest zijn. Daarnaast is Harm penningmeester van Cresco, de beleggingsclub van de Rabobank en, en passant, ook nog betrokken bij diverse commissies binnen de kerk.

Uit bovenstaande blijkt de grote maatschappelijke en sociale betrokkenheid bij de Sliedrechtse gemeenschap. Iets wat Harm hoog in het vaandel heeft staan en ook de reden is van zijn lidmaatschap van de businessclub.

We vallen eigenlijk met onze neus in de boter, want op 9 januari 2012 viert Havé-Digitap B.V. haar 20-jarig bestaan. Voor die gelegenheid zal ook de huisstijl en de website in een nieuw jasje worden gestoken. Harm heeft het bedrijf 20 jaar geleden overgenomen van zijn toenmalige werkgever, die in hem de ideale opvolger zag.

Harm is oorspronkelijk opgeleid op financieel en administratief gebied, dus hij wist heel goed waar hij aan begon. Toen Harm in 1992 startte, moest hij er meteen hard aan trekken, want het bedrijf moest volledig van de grond getild worden.

Tegenwoordig werken er 13 mensen bij Havé-Digitap B.V., stuk voor stuk mensen die hart hebben voor het bedrijf. Want zo ziet Harm het graag: “Ik word omgeven door goede mensen, die doen waar ze goed in zijn, en dan werk je met plezier”.

Vol trots vertelt Harm dat Havé-Digitap B.V. het grootste test- en meethuis is van Nederland. “Mensen die iets op test- en meetgebied willen weten, moeten bij ons zijn”.

Wij zijn gewoon een goed bedrijf, een technisch adviserende groothandel en géén dozenschuivers. Wij vinden advies en training aan onze klanten heel belangrijk. De klant staat centraal en wij willen met onze klanten een langdurige relatie opbouwen.

Zo zijn we ook gestart met calibratie om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn en zo kunnen we een totaalpakket aanbieden.

Voor ons zit een gepassioneerd en betrokken mens, die gewoon goede producten en goed werk wil leveren.

Daarnaast ook volop oog voor de samenleving en de sport in het bijzonder. Hij kent de volleybalwereld door en door en ook de voetbalvereniging kan op zijn steun rekenen.

Wel vindt hij het onvoorstelbaar dat bij zo’n grote vereniging, met ruim 1100 leden, de jeugdafdeling een beetje in de vergetelheid is geraakt. Iets wat bij de volleybal uitstekend geregeld is. De jeugdopleiding is de voeding voor de vereniging en heeft de toekomst. We verzekeren Harm dat er binnen de voetbal inmiddels ook hard aan gewerkt wordt!

Het is tijd om afscheid te nemen, maar niet voordat we nog even een foto hebben gemaakt in het magazijn waar alle producten op voorraad staan. Hier staat een trotste directeur.

Wij feliciteren Harm en zijn medewerkers alvast met hun 20-jarig bestaan!

Mocht u specifiekere informatie over het bedrijf willen, bezoekt u dan de website, www.have-bv.nl.