Interview met Chris Boom

25 april 2020 12:00

In deze periode wordt noodgedwongen niet gevoetbald of getraind. Het leek ons leuk om in deze periode een aantal korte interviews met voetballers en vrijwilligers te publiceren. De aftrap is gedaan door Mathijs Donatz. Het is nu aan Chris Boom die het stokje doorgeeft voor het volgende interview.

Wie is Chris Boom

Een 27 jarige jongeman uit Hoornaar, waar ik woon met mijn vriendin Ingrid en onze zoon Mats. Tot mijn 26ste gevoetbald bij SteDoCo, mijn dorpscluppie waar ik mooie momenten heb beleefd.

Ik was bezig aan mijn 2e seizoen bij vv Sliedrecht, waarmee we vorig jaar net niet gepromoveerd waren, maar wel de beker wonnen. Dit seizoen hebben we wat pieken en dalen gehad. Volgend seizoen blijft de groep gelukkig grotendeels compleet, hopelijk kunnen we dan wel promoveren. We hebben namelijk een groep toppers.pal202002010060-2.jpg

Foto: Patrick Leeflang

Wat doe je normaal in het dagelijks leven en wat heeft de huidige situatie rondom het Coronavirus hier voor invloed op? Werk? Thuis? Bijzonderheden?

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als docent Lichamelijke Opvoeding op het Gemini College in Lekkerkerk. Sinds dat de scholen dicht zijn, zit ik vooral thuis. Vanuit huis probeer ik veel contact te houden met mijn mentorklas. Daarnaast probeer ik mijn klasjes ook wat in beweging te houden dmv workouts. Thuis ben ik nu vooral lekker aan het klussen. En daarnaast steek ik nu ook veel tijd in Mats.

Het voetbalseizoen is abrupt tot een einde gekomen. Hoe ga je je voorbereiden op het nieuwe seizoen?

Helaas heb ik al weken geen bal aangeraakt, maar van mijn voetballende kwaliteiten moest ik het toch niet echt hebben, haha. Uiteraard hou ik mezelf fit, 3 á 4 keer per week sport ik. Vaak doe ik samen met mijn vriendin een workout als de kleine ligt te slapen, om daarna een rondje te gaan hardlopen. Structureel iedere week een rondje van ruim 4km op tempo, een grotere rondje met interval en op zaterdag een grote hardloopronde.

Welke tips en adviezen heb je voor je medevoetballers?

Blijf structureel in beweging. Wissel je trainingen wat af, zodat je alles meepakt. Probeer ook 1x per week een wat langere training te pakken, om je duurconditie ook goed te onderhouden, een wedstrijd duurt ook 90 minuten.

Aan wie wil je het stokje doorgeven voor een volgend interview?

Dennis Verhoef. Denn is na mij aan de beurt. Die zit normaal naast me, wel makkelijk omdat ik het stokje dan niet zo Ver hoef door te geven.

Bron: Foto: Patrick Leeflang