Wim Koppelaar – Koninklijke Onderscheiding

26 april 2022 20:30

Tom Pauw

Ons lid Wim Koppelaar heeft dinsdagochtend 26 april 2022 uit naam van Zijne Majesteit de Koning een koninklijke onderscheiding gekregen.
Wim, al bijna 56 jaar lid van onze vereniging is bij een ieder bekend als de wedstrijd secretaris van onze vereniging.
Voor al zijn werk voor de vv Sliedrecht maar ook voor het Bonkelaarhuis o.a. Thuisadministratie en het bureau Sociale Raadslieden heeft hij deze onderscheiding gekregen.

Een stukje uit de speech van burgemeester Jan de Vries :

“De voetbalvereniging Sliedrecht mag zich ruim 40 jaar gelukkig prijzen met actieve vrijwilliger Wim Koppelaar. Hij was daar een decennium lang trainer/leider van de selectie jeugdteams en sinds 1980 ook actief als in de jeugdcommissie. Daar vervulde hij de rol van secretaris en wedstrijdsecretaris. Dit wedstrijdsecretariaat beheert hij al 40 jaar! Tegenwoordig zowel voor de jeugd als overkoepelend. Tel daarbij op dat hij wekelijks het wedstrijdprogramma met de indeling van de velden maakt en contact heeft met andere verenigingen en voor oefenwedstrijden met de KNVB. Kort gezegd, is Wim in de afgelopen 10-15 jaar de spil in het geheel. Als iemand het overzicht behoudt, is het Wim Koppelaar wel. De vv Sliedrecht kent gemiddeld 50-55 elftallen dus er is altijd wat te regelen. Als ploegen onverwachts niet kunnen spelen, communiceert Wim gelijk via mail en telefoon met KNVB, andere verenigingen, scheidsrechters en alle trainers/leiders. Hij verricht achter de schermen enorm veel werk!”

Wim is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Uiteraard feliciteren wij, als bestuur en leden, Wim en zijn naasten met deze prachtige verdiende onderscheiding.

Bestuur vv Sliedrecht

Tom Pauw secretaris