Rabobank Baggercup 2018

4 juli 2018 22:45

Het is alweer een paar weken geleden, maar we gaan toch nog even uitgebreid stilstaan bij de 4e succesvolle editie van de Baggercup.

Nieuwe (actieve) hoofdsponsor
Allereerst willen wij nogmaals gebruik maken van de gelegenheid om de kersverse nieuwe hoofdsponsor Rabobank Merwestroom te bedanken. Hun financiële steun, maar zeker ook de actieve ondersteuning tijdens het toernooi, hebben wij zeer gewaardeerd.

Sportief toernooi met mooie winnaars

Op het mooi versierde sportpark, speelden topamateurploegen uit binnen- en buitenland uit de -11, -13 en -15 categorie voor de felbegeerde Baggercup.
Buiten een aantal teams uit België, Duitsland en Frankrijk, waren namens v.v. Sliedrecht ook de beste teams uit de genoemde leeftijdscategorieën vertegenwoordigd.

Hoewel een aantal teams vrijdagavond al arriveerden (en sliepen) op het sportpark, vond de spectaculaire opening plaats op zaterdagmorgen.
Daarna werden er op alle velden poulewedstrijden gespeeld, met als inzet een plek in de finalepoule op zondag.
Op de velden E en F speelden de jeugdteams onder de 11 jaar op een speelveld met 9 tegen 9 afmetingen.
Na een spannend toernooi, wonnen uiteindelijk onze buren Drechtstreek de finale door te winnen van vv Maarssen.

In de categorie onder de 13 jaar won PVCV uit Vleuten het toernooi. Na een 1-0 overwinning in de kruisfinale tegen Hoogland, werden De Foresters uit Heiloo geklopt in de finale.

In de categorie onder de 15 jaar wonnen onze Freunden Rheinsüd Köln uit Duitsland het toernooi, door in de finale te winnen van hun landgenoten TSC Eintracht Dortmund.
Uiteraard moest dat uitgebreid worden gevierd met de complete selectie en aanhang:

Naast het sportieve aspect, was er ook dit jaar rondom de velden veel te beleven:

Bagger Braderie Plein: kloppend hart vol vertier

Het kloppend hart van het toernooi was het Bagger Braderie Plein. Onder het genot van een hapje en een drankje kon er uitgebreid met elkaar worden nagepraat over de wedstrijden.
Daarnaast waren er diverse standhouders aanwezig met tal van leuke, aantrekkelijke aanbiedingen op het gebied van sport (voetbal!) en andere koopjes.
Ook de belangrijke EHBO stand was weer van de partij: de vakkundige medewerkers wisten een oplossing te vinden voor ieder (klein) fysiek ongemak.

Tentenkamp

Op het trainingsveld hadden veel vrijwilligers voor het toernooi maar liefst 20(!) legertenten opgezet voor de teams die bleven slapen.
Dat was zeker met het lekkere weer prima vertoeven! Op zaterdagavond was ook dit jaar weer de Businessclub vertegenwoordigd, die samen met de sponsorcommissie hun jaarlijkse sponsoravond organiseerden.

Panna wereldkampioen Jeand Doest

Een absoluut hoogtepunt tijdens deze editie van de Baggercup was het optreden van wereldkampioen Panna Jeand Doest.
Hij verzorgde samen met de bekende balkunstenaars Tom V en Nasser El Jackson op zaterdagavond een freestyle en pannashow op het hoofdveld.
De akka’s, scharen, rollovers en panna’s vlogen over het veld!

Feestavond

De zaterdag werd afgesloten met een uitgebreide feestavond, met onder andere optredens van Arjan Oostrom & Twee Bier Zonder Baco.
Op de speciaal aangelegde discovloer mocht iedereen ‘los’ gaan op de feestmuziek…en dat gebeurde ook…(‘shirt uit en zwaaien!’).

Het is voor- tijdens en na het toernooi al een paar keer genoemd, maar ook via deze weg willen wij alle vrijwilligers die dit toernooi mogelijk hebben gemaakt ontzettend bedanken voor de medewerking!! Iedereen een prettige vakantie gewenst en….tot volgend jaar!

Organisatie Rabobank Baggercup

NB: Op de site (www.baggercup.nl) en op de Facebook pagina van de Baggercup, worden de komende dagen veel foto’s (en een video) geplaatst.