Schoolvoetbal winnaars Sliedrecht

22 april 2017 15:30

Afgelopen vrijdagavond 21 april 2017 werd op het hoofdveld van de voetbalvereniging Sliedrecht de jaarlijkse schoolvoetbalfinales gespeeld voor het basisonderwijs.

Als eerste stond de finale voor de meisjes groep 8 op het programma tussen de PWA Waalslaan en de Henri Dunant. De meiden maakten er een echte finale van en na 2x 20 minuten voetballen stond het scorebord nog steeds op 0-0. Dit betekende dat stafschoppen de beslissing moesten brengen en deze werden na 4 rondes beslist door de PWA Waalslaan, die er één meer maakte.

Na deze finale stond de finale van de jongens groep 8 op het programma tussen de Oranje Nassau school en de PWA Waalslaan. Het krachtsverschil tussen beide teams bleek iets te groot. Na 40 minuten voetballen stond er een eindstand van 7-0 op het scorebord in het voordeel van de Oranje Nassau.

Na afloop werden, in een overvolle kantine, de prijzen door secretaris Tom Pauw uitgereikt. De meiden van de PWA Waalslaan en de jongens van de Oranje Nassau mochten de 1e prijs in ontvangst nemen en zich voor één jaar schoolvoetbalkampioen van Sliedrecht noemen.

De beide winnaars plaatsen zich voor de regiofinales op woensdagmiddag 17 mei a.s. bij de voetbalvereniging Papendrecht. Doordat de meisjes van de PWA Waalslaan die dag op kamp zijn zullen de meisjes van de Henri Dunant Sliedrecht mogen vertegenwoordigen.

Het schoolvoetbal toernooi 2017 voor de groepen 3 t/m8 werd daarnaast gespeeld op drie woensdagmiddagen waarbij ruim 90 teams meededen en dus ruim 950 jongens en meisjes actief bezig zijn geweest.