Chrioni en Niels naar Willem II -RKC

30 oktober 2019 20:45

De sponsorcommissie kreeg via Hummel de kans om een aantal leden van onze vereniging te verblijden met wedstrijdkaarten voor een Eredivisie wedstrijd. De keuze viel deze keer op de jeugd en via de jeugdcommissie konden 4 gelukkigen naar de wedstrijd Willem II tegen RKC. Een op papier prachtige (nieuwe) derby van Brabant, aangezien RKC dit seizoen weer is teruggekeerd op het allerhoogste niveau in Nederland. Hieronder twee verslagen van hun belevenissen. De eerste is van Chrioni van Diepen met haar moeder en de tweede van Niels van Hemert en zijn vader.

Door Chrioni van Diepen;

Op 26 oktober 2019 ], kwam ik met mijn moeder om 17:30 aan bij het Willem II stadion in Tilburg. We mochten parkeren op P2, direct bij het stadion. Er waren heel veel mensen in allemaal rijen, die het stadion in wilden. En er was heel veel harde House Music. Heel erg leuk. Toen de bussen met de supporters van RKC voorbij kwamen rijden, begonnen alle Willem II supporters heel hard te joelen en te zingen. Dat was erg grappig. We moesten om het stadion heen lopen naar de hoofdingang. Daar mochten we zo naar binnen. We kregen een rode polsbandje waarmee we overal toegang hadden. We zochten onze plekken op. Rij 1 stoel 15 en 16.  Op de tribune recht naast het veld. We hadden perfect uitzicht over het veld. En gratis drinken. Coach Edwin en zijn zoon Niels kwamen ook bij ons zitten. Om 18:30 begon de wedstrijd. De wedstrijd begon met de aftrap voor RKC. In de eerste helft vielen alle doelpunten. Er waren veel slidings. En het publiek ging steeds uit zijn dak.  In de tweede helft kwam een speler met zijn schoen tegen het gezicht van een tegenstander. De wedstrijd eindigde met 2-1. Ik ben nog bij de spelers wezen kijken, maar daar mocht ik helaas niet naar binnen.

Het was een hele spannende wedstrijd en een super avond.

Dank je wel Hummel😊

Door Edwin van Hemert;

Mijn zoon Niels en ik zijn afgelopen Zaterdag naar de wedstrijd Willem 2 – RKC Waalwijk geweest. We hadden voetbalkaartjes van de sponsor gekregen. Na een autorit zonder file kwamen we bij het stadion van Willem 2 aan. Er werd al flink gefeest. Laat ik het zo zeggen, het bier en de milkshakes werden niet alleen maar gedronken voor de wedstrijd. En de zeer stevige muziek die werd gedraaid, verhoogde de feeststemming nog eens extra. Daardoor kregen we er zelf ook nog eens extra veel zin in. Temeer omdat we zeer goede plaatsen hadden ( Businessclass ) En ook niet onbelangrijk -> het eten + drinken was zeer goed verzorgd. De wedstrijd zelf begon goed-> 3 goals in de eerste +- 25 minuten en daarmee een 2 – 1 voorsprong voor Willem 2. Daarna bloedde de wedstrijd een beetje dood. De 2e helft werd, ondanks een paar kansen over en weer, helaas niet heel veel beter meer. Maar de sfeer bleef goed. Met name door de zeer enthousiaste harde kern Willem 2-supporters. Gewoon 90 minuten lang springen, klappen, zingen, schreeuwen en dansen. Na de door Willem 2 gewonnen wedstrijd liepen we door het gezellige feestgedruis naar de auto en gingen we nagenietend naar huis.

Dit alles werd mogelijk gemaakt door Hummel.