Sliedrecht knokt zich naar overwinning

SVL 1

1e klasse D

25 februari 2023 14:30

M.R.G. Vink

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490197

In een matige, maar tot het einde toe spannende wedstrijd heeft Sliedrecht zaterdag 25 februari op eigen veld een belangrijke 1-0 overwinning geboekt tegen SVL dat op een keurige zesde plaats op de ranglijst staat. De laatste jaren heeft Sliedrecht zes van de acht ontmoetingen gewonnen, maar dit seizoen doet SVL het bijzonder goed. Sliedrecht kreeg het daarom zeker niet cadeau, maar sleepte uiteindelijk drie punten met keihard werken over de streep.

Dicht bij nummer twee

Een voorzichtig begin van beide teams leverde weinig spectaculair voetbal op tot de 12e minuut, toen de bal bij een aanval van Sliedrecht over rechts door wat geklungel in de SVL-defensie plots voor de voeten van Marciano Simonis rolde die gretig 1-0 binnenschoot. Zo rond het half uur spelen was Sliedrecht heel dicht bij nummer twee, maar een spervuur aan doelpogingen werden door verdedigers en vooral door prima keeperswerk van Mathijs Mocking gekeerd. Ook een prima poging van Jacky Oomen werd vakkundig door Mocking gekeerd. De 1-0 bij rust was zeker een verdiende stand.

Glaszuiver doelpunt

SVL moest na de pauze wel meer de aanval zoeken, maar de beste kans kwam al binnen tien minuten toen een voorzet-op-maat van Jamiro Libretto keurig werd binnengekopt door Juninho van Ree. Tot ieders stomme verbazing werd dit glaszuivere doelpunt op aangeven van de grensrechter afgekeurd. De wedstrijd werd wat feller en bij een opstootje werden wat gele kaarten getoond om de wedstrijd in het gareel te houden.

Alles op alles zetten

SVL ging steeds nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker en Sliedrecht kon alleen met lange ballen proberen de tegenstander van zich af te houden. In een hectische slotfase kon SVL niet meer langszij komen en in tegenstelling tot hetgeen gebeurde in enkele andere wedstrijden, kon Sliedrecht nu wel de voorsprong vasthouden. Trainer Marco Verbeek was tevreden: “We zijn niet meer het Sliedrecht van vorige jaar, we moeten knokken voor iedere punt, maar hebben vandaag een prima teamprestatie neergezet. Alleen het is niet altijd al te best, we moeten bijvoorbeeld al snel die tweede of derde goal maken. En als dat niet lukt, dan moet je in de slotfase alles op alles zetten en dat is vandaag gelukkig wel gelukt”.

Cruciale wedstrijd

Zaterdag 4 maart speelt Sliedrecht weer een cruciale wedstrijd. Dan komt Oranje Wit op bezoek op de Lockhorst. In deze wedstrijd heeft Sliedrecht nog wat goed te maken voor de heenwedstrijd in Dordrecht, die afgetekend werd verloren. Aanvang 14.30 uur.