In slotfase vecht Sliedrecht zich naar overwinning

DUNO D 1

20 mei 2023 14:30

A. Hilgersom

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

In een ultieme poging om eventuele nacompetitie te ontlopen heeft Sliedrecht zaterdag 20 mei de thuiswedstrijd tegen DUNO uit Doorwerth in de slotfase met 2-1 weten te winnen. Het grootste deel van deze wedstrijd, waarin DUNO toch de iets betere ploeg was, gaf geen al te best schouwspel te zien. Pas het laatste kwartier brandde Sliedrecht los en kon met heel opportunistisch aanvalsspel de winnende treffer forceren.

Betrouwbare sluitpost

Al binnen twee minuten had Quinton Eugenia uit een dieptepass van Coen v.d. Waal Sliedrecht op voorsprong kunnen zetten, maar de snelle aanvaller had iets te veel tijd nodig om aan te leggen. De gehele eerste helft gaf beslist geen goed voetbal te zien. Het positiespel van Sliedrecht liet nogal wat te wensen over, zodat alleen lange ballen de voorhoede konden bereiken, wat natuurlijk door DUNO gemakkelijk verdedigd kon worden. Maar ook DUNO, dat wel de bovenliggende partij was, kon geen potten breken en als er dan een mogelijkheid kwam, was keeper Mathijs Donatz vandaag een betrouwbare sluitpost.

Brutaler

Ook de start van de tweede helft moest Donatz een paar keer goed aan de bak en hield Sliedrecht in de race. Met aanvallende wissels, waarbij o.a. de lang geblesseerde Dennis Verhoef zijn opwachting maakte, veranderde er toch langzaam wat in de veldverhouding. Sliedrecht werd wat brutaler en besefte dat een gelijkspel geen zoden aan de dijk zou zetten.

Risico’s nemen

Het laatste kwart van de wedstrijd kwamen er diverse doelpogingen, maar evenals in de heenwedstrijd, toonde de DUNO keeper Koen Cornelissen zich een prima sluitpost. Met een handvol schitterende reddingen hield hij zijn ploeg in de race. Toch viel het doelpunt aan de andere kant, toen uit een scrimmage Benjamin Maria onverwacht scoorde (0-1). Sliedrecht gooide er nog een schepje bovenop en ging begrijpelijk risico’s nemen. Dit pakte goed uit, want tien minuten voor tijd kon Dennis Verhoef uit een corner de gelijkmaker binnenkoppen (1-1).

Droom invalbeurt

DUNO leek aangeslagen en Sliedrecht drukte door. Na wat mislukte doelpogingen was het uiteindelijk in de laatste minuut van de wedstrijd dat opnieuw Dennis Verhoef een voorzet kon binnenkoppen (2-1). Een droom-invalbeurt voor de spits die zo lang geblesseerd moest toekijken hoe moeilijk Sliedrecht scoorde de afgelopen maanden. Zaterdag 27 mei gaat Sliedrecht naar Langbroek om tegen SVL de laatste competitiewedstrijd te spelen van dit seizoen. Nacompetitie spelen lijkt niet te voorkomen, maar bij eigen winst is er theoretisch nog een kansje om dit vervelende toetje te ontlopen.