Slechte start bezorgt Sliedrecht weer klinkende nederlaag

DTS '35 Ede 1

Frank Boers (intikker)
Stijn Homburg (intikker)
Frank Boers (schot)
Nehkomi Veldt (schot)
Roy Ploeg (penalty)

1e klasse D

18 maart 2023 14:30

E.D.E. van Yren

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

Evenals vorige week tegen Scherpenzeel liet Sliedrecht ook zaterdag 18 maart in de thuiswedstrijd tegen DTS’35, vanaf het eerste moment de kaas van het brood eten. Binnen 3 minuten werd al 0-1 gescoord en vijf minuten later zelfs de 0-2. Vanaf dat moment is alleen nog sprake van een inhaalrace en moesten er risico’s genomen worden met alle gevolgen van dien.

Ongehinderd binnenschieten

Het was blamerend hoe de eerste twee goals tot stand kwamen. Balverlies op het middenveld resulteerde in een ongevaarlijk schot op doel dat door keeper Donatz werd gelost, waarna Frank Boers ongehinderd de rebound kon binnenschieten (0-1). Nog niet bekomen van de eerste schrik kon Stijn Homburg de 0-2 scoren toen na zwak verdedigen de bal van de paal terug stuiterde.

Veel onnodig balverlies

De gasten voelden zich heer en meester en waren dat ook, want met vlot combinatiespel met veel beweging werd Sliedrecht afgetroefd, waarbij het zelf niet aan fatsoenlijke opbouw van aanvallen toekwam. Aan de bal was Sliedrecht zeker niet sterk en werd er veel en vaak onnodig balverlies geleden. Na een half uur spelen werd (weer) niet tijdig ingegrepen en kon Frank Boers door de verdediging slalommen en 0-3 scoren.

Iets beter tegenspel

De tweede helft liet Sliedrecht, na wat omzettingen, iets beter tegenspel zien zonder dat hier kansen uit ontstonden. Er was wat meer druk naar voren en DTS’35 moest verdedigend zo nu en dan aan de bak. Toch liepen de gasten verder uit. De balvaardige Nehkomi Veldt kwam als wisselspeler en liet al snel zijn kunstje zien. Met een schuiver tussen de benen van Donatz door bezorgde hij zijn ploeg na een uur spelen een 0-4 voorsprong.  De eindstand werd een kwartier voor tijd bepaald door een strafschop van Roy Ploeg (0-5).

Scherp beginnen

Opnieuw een fiks pak slaag, dat tot stand kwam omdat na een zwak begin de wedstrijd voor Sliedrecht alleen maar een inhaalrace is worden. Scherp beginnen, zoals de tegenstander van vandaag dat deed, had zeer waarschijnlijk een heel andere wedstrijd tot gevolg gehad. Hopelijk wordt hieruit een (duur betaalde) les getrokken. Zaterdag 25 maart mag Sliedrecht opnieuw de borst nat maken. Dan wordt afgereisd naar Leerdam waar nr. 2 van de ranglijst LRC zijn opwachting maakt. Aanvang 14.30 uur.