Sliedrecht komt goed weg met puntendeling in Almkerk

Almkerk 1

29 april 2023 14:30

R.J. Huser

Sportpark Almkerk
Sportlaan 1
4286ES
ALMKERK
tel. 0183-401802

In de moeilijke en belangrijke uitwedstrijd tegen Almkerk heeft Sliedrecht zaterdag 29 april een puntje verdiend. En achteraf gezien was dat wel het maximum wat binnengehaald kon worden, want behoudens de laatste twintig minuten was Almkerk de betere ploeg, maar kon ook de juiste richting naar het doel niet vinden, vandaar een enigszins troosteloze 0-0 eindstand.

Twee mogelijkheden

In het eerste kwart van de wedstrijd was Almkerk wel de bovenliggende partij maar wist dit ook niet in kansen om te zetten. Zo halverwege de eerste helft kwamen er twee serieuze mogelijkheden waarbij eerst Jelle Stalenhoef hard over schoot en even daarna Jonathan van Eerd een harde schuiver voorlangs het doel zag gaan.

Geen enkele scoringskans

Sliedrecht kon daar weinig tegenover stellen. Het kon de bal heel moeilijk in de ploeg houden en de lange ballen naar de voorhoede werden steeds probleemloos door Almkerk opgevangen. Ook combinerend waren de gastheren aanzienlijk beter dan Sliedrecht dat tot de rust geen enkele scoringskans kon creëren.

Extra venijn

Almkerk startte de tweede helft fanatiek en ging direct op zoek naar een treffer. In het eerste kwartier beleefde Sliedrecht een aantal gevaarlijke situaties, waarbij soms met kunst en vliegwerk het doel van Mathijs Donatz toch schoon bleef. Al snel paste Sliedrecht twee wissels toe waarbij wat extra venijn in de ploeg werd gebracht. Dit resulteerde in een laatste half uur waarbij Sliedrecht grotendeels druk kon houden op Almkerk zonder dat het direct tot kansen kwam.

Beducht op tegenstoten

In die laatste fase, waarin ook de langdurig geblesseerde Dennis Verhoef zijn opwachting weer maakte, leek Sliedrecht aan het langste eind te gaan trekken, maar moest toch beducht zijn op de tegenstoten van Almkerk die ook niet ongevaarlijk waren. Het kwam er echter niet van, zodat deze spannende maar in voetballend opzicht slechte wedstrijd in 0-0 eindigde.

Sliedrecht speelt nu twee weken niet en komt voor de laatste twee wedstrijden eerst op zaterdag 20 mei in actie thuis tegen DUNO en zaterdag 27 mei uit naar SVL.