Droomscenario komt uit voor Sliedrecht

3947PA
LANGBROEK
tel. 0343-561693

Hopen op gunstige uitslagen van twee andere wedstrijden en zelf winnen, dat was de hoop en de opdracht van Sliedrecht toen het zaterdag 27 mei op bezoek ging bij SVL in Langbroek. Op deze mooie zaterdagmiddag vielen de puzzelstukje gelukkig allemaal op de goede plaats, want Sliedrecht won verdiend met 0-2, terwijl Oranje Wit verloor van het gedegradeerde Achilles’29 en Nivo Sparta de punten deelde met Almkerk.

Behoedzaam spel

De wedstrijd zelf was niet geweldig spannend. Sliedrecht controleerde het spel grotendeels en kreeg ook een paar kansen, terwijl er verdedigend nauwelijks iets te duchten viel voor Sliedrecht. Behoedzaam spel van Sliedrecht om de stugge verdediging van SVL te ontrafelen leverde vooralsnog geen mogelijkheden op. Na een half uur kwam Sliedrecht toch op voorsprong, toen de sterk spelende Mike van Kraay uit een corner 0-1 binnenkopte. Ook Quinton Eugenia kreeg nog een kansje, maar werd op het laatste nippertje van de bal gezet.

Niet cadeau

Ook na de pauze eenzelfde spelbeeld. SVL gaf het weliswaar niet cadeau, maar de absolute noodzaak om te winnen was er bij de gastheren niet. Sliedrecht was de tweede helft wat zuiniger met balbezit en kreeg toch weer de beste kansen. Dennis Verhoef leek na een uur ook te gaan scoren, maar zijn schot werd prima gestopt door keeper Mathijs Mocking. Ook Jacky Oomen was dicht bij de tweede goal, maar uit een moeilijke positie schoot hij naast.

Contact met andere velden

Met nog 12 minuten op de klok kwam de definitieve beslissing. Een handsbal gaf Sliedrecht de mogelijkheid om door de toegekende strafschop de wedstrijd te beslissen. En laat dat maar aan Marciano Simonis over: feilloos hard in de boven hoek 0-2. Hier was de wedstrijd gespeeld, dus Sliedrecht had gedaan wat het moest doen. Gedurende de gehele wedstrijd was er al contact met de andere twee velden om de standen daar te volgen. Na lang wachten kwamen de verlossende antwoorden die gunstig uitpakten voor Sliedrecht.

Uitdaging

Wel gehoopt, maar misschien niet meer verwacht: Sliedrecht blijft 1e klasser zonder nacompetitie te spelen. Een compliment aan staf en spelers die er altijd in zijn blijven geloven. Er zal in de komende dagen/weken afscheid worden genomen van een flink aantal spelers die naar andere verenigingen gaan of stoppen met voetbal. Daarna zal de focus liggen op het nieuwe seizoen, met een vrijwel nieuwe ploeg. Een uitdaging voor de staf om hier weer iets moois van te maken.