Sliedrecht in moeilijke fase na opnieuw verlies

Oranje Wit 1

Achraf Bouchrit
... (schot)
... (intikker)
Manucho Adelino
... (schot)
... (penalty)

8 oktober 2022 15:00

C. van Oijen

Sportpark Oranje Wit
Nieuwe Noordpolderweg 1
3312AD
DORDRECHT
tel. 078-6135287

In de uitwedstrijd tegen Oranje Wit moest Sliedrecht zaterdag 8 oktober de juiste weg vinden om het tot nu toe povere spel weer glans te geven en vooral doelpunten te maken. Alhoewel de start van Sliedrecht in deze wedstrijd goed was kreeg het tochvan het matig spelende Oranje Wit een fikse 4-0 nederlaag aan de broek.

Gedurende het eerste half uur had Sliedrecht redelijk stevig de teugels in handen en had met een aantal goede doelpogingen het meeste recht op een treffer. Het spel speelde zich hoofdzakelijk af op de Dordtse helft en Coen v.d. Waal was twee maal dicht bij een doelpunt. Zijn eerste gerichte poging kaatste via doelman Harmans en de binnenkant van de paal weer terug in het veld. Korte tijd later tikte Harmans zijn inzet via de lat over het doel. Het vertoonde spel van Sliedrecht kant was redelijk zonder grote kansen te creëren, omdat Oranje Wit een tamelijk verdedigend concept hanteerde.

Verbijstering

Maar na een goed half uur kon door een dekkingsfout in de Sliedrechtse verdediging rechterspits Ozbilek de bal buiten bereik van keeper Donatz plotseling in de verre hoek krullen en keek Sliedrecht tegen een onverdiende achterstand aan (1-0). En het werd nog erger, want twee minuten later verdween een van richting veranderd schot in een wir-war van spelers opnieuw in het Sliedrechtse doel (2-0). Verbijstering bij Sliedrecht, hetgeen duidelijk zichtbaar werd in de wedstrijd. Oranje Wit kreeg meer zelfvertrouwen en begon meer tegenspel te bieden, maar hield het verdedigend keurig op orde.

Te veel mis

Gedurende de tweede helft heeft Sliedrecht voortdurend geprobeerd om het tij de toen keren, maar Oranje Wit liet Sliedrecht grotendeels het spel maken en loerde op tegenstoten. Aanvallend ging er bij Sliedrecht te veel mis en kon het geen echte doelrijpe kansen uitspelen. Door de stand moest Sliedrecht risico’s nemen en stond ter hoogte van de middenlijn te verdedigen. Dit moest een keer fout gaan en vijf minuten voor tijd profiteerde de snelle Bannasri hier handig van en liet Donatzkansloos (3-0). Nog was de gifbeker niet leeg, want kort daarna kon ex-Sliedrechtspeler Mike Langerak via een strafschop de eindstand op 4-0 brengen.

Echte titelkandidaat

Een fikse tik voor Sliedrecht, dat had gehoopt op een soort revival na de matige vertoningen van de eerste twee wedstrijden. Zaterdag 15 oktober a.s. speelt Sliedrecht thuis tegen een echte titelkandidaat. Dan komt Scherpenzeel op bezoek, medekoploper in de 1e klasse D. Aanvang van de wedstrijd 14.30 uur