Twee buitenspel doelpunten doen Sliedrecht de das om.

LRC 1

5 november 2022 14:30

R.A. van de Rest

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

In de belangrijke thuiswedstrijd tegen LRC Leerdam heeft Sliedrecht zaterdag 5 november flinke averij opgelopen. Niet dat Sliedrecht echt aanspraak heeft gemaakt op de overwinning, maar twee zuivere buitenspel doelpunten zorgden wel voor een 2-4 nederlaag.

Vlagsignaal weggewuifd

Al na vier minuten keek Sliedrecht tegen een 0-1 achterstand aan, toen een hoge voorzet verkeerd werd beoordeeld door de Sliedrechtse defensie en Furkan Cetin vrij gemakkelijk kon scoren. Kort daarna, werd een vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter wegens (overduidelijk) buitenspel weggewuifd door scheidsrechter Richard van de Rest, die meende vanaf de middenstip de situatie beter te kunnen beoordelen. Jamal Ouassif ging door en scoorde 0-2. Irritatie alom en dan volgen natuurlijk de gele kaarten.

Aansluitingstreffer

Maar Sliedrecht herpakte zich en verplaatste het spel grotendeels naar de LRC-helft. Helemaal zuiver ging dat niet en er kwamen ook geen echte scoringskansen. Toch leverde na ca. 20 minuten een goede aanval de aansluitingstreffer op, toen Danny van Laarhoven diagonaal van afstand binnenschoot (1-2). Sliedrecht leefde weer, maar kon tot de rust de gasten niet echt in problemen brengen.

Volledig negeerde

Enkele omzettingen en wissels in de rust moesten de ommekeer brengen, maar het tegenovergestelde gebeurde. Opnieuw een buitenspel situatie waarbij Van de Rest de assistent die precies op één lijn stond, volledig negeerde. En weer scoorden de gasten uit deze situatie, ditmaal Fabian van Horssen (1-3). De assistent Leon Hoegee voelde zich opnieuw “overbodig” en hield het voor gezien. De thuisploeg bleef proberen er nog een wedstrijd van te maken en kreeg nog enkele mogelijkheden om te scoren.

Cruciale rol

Met nog ruim een kwartier te spelen viel de definitieve beslissing, toen Timo Lutters handig tussen de centrale verdedigers door glipte en 1-4 scoorde. Als pleister op de wonde verzilverde Marciano Simonis vijf minuten voor tijd een strafschop omdat Mike van Kraay werd gevloerd (2-4), maar te laat om nog potten te breken. Jammer, dat een derby waar voor beide teams veel op het spel staat, een scheidsrechter zo’n cruciale negatieve rol kan spelen en de wedstrijd daardoor zo sterk kan beïnvloeden. Zaterdag 12 november a.s. speelt Sliedrecht in Gorinchem tegen S.V.W., aanvang 14.30 uur