Pover Sliedrecht verzuimt kansen te benutten

DZC '68 1

1 oktober 2022 14:30

S. de Wild

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

In een redelijke eerste helft met een handvol kansen en een zeer matige vertoning in de tweede helft, heeft Sliedrecht een 0-1 nederlaag geleden in de thuiswedstrijd tegen het Doetinchemse DZC’68. Een handvol scoringskansen voor de pauze was aan Sliedrecht niet besteed.

Niet te missen kans

Het vertoonde spel voor de theepauze was redelijk te noemen en het initiatief en veldoverwicht lag hoofdzakelijk bij Sliedrecht. Al na drie minuten kreeg Dennis Verhoef, na goed voorbereidend werk van Juninho van Ree, een niet te missen kans maar op korte afstand vond hij toch nog doelman Mike Thus op zijn weg. Het laatste kwartier van de eerste helft kreeg Sliedrecht nog een aantal goed scoringskansen. Zo werd een hard schot van Juninho van Ree keurig uit de bovenhoek getikt door de DZC’68-doelman.

Voldoende kansen

Ook Jesaja Dias kreeg een dot van een kans, maar zijn schot ging voor open doel ruim naast. Bij een mooie aanval via de linkerkant kort voor rust had Sliedrecht opnieuw pech toen de bal op de paal belandde en even later een vrije trap rakelings voorlangs ging. Al met al voldoende kansen op een ruime voorsprong, maar de afwerking liet het (wederom) afweten. In verdedigend opzicht klopte alles nog wel, want de gasten kregen niet of nauwelijks de gelegenheid om kansen te creëren

Onmachtig

Na de pauze werd Sliedrecht al snel verrast door een tegendoelpunt. Bij een korte corner op rechts kreeg Thomas Kleinlugtebeld de bal en krulde die in één keer in de verste bovenhoek (0-1). Een domper op de feestvreugde, maar nog tijd genoeg om er wat aan te doen. Maar het spel van Sliedrecht werd steeds slordiger, en de passes kwamen nauwelijks nog aan. Enkele verse wissels brachten ook niet de gewenste verbetering en de tegenstander kreeg steeds meer zelfvertrouwen en liet zich graag tegen het eigen strafschopgebied terugzakken en beperkte zich tot felle tegenstoten. Met veel lange ballen naar de spitsen probeerde Sliedrecht nog te redden wat er te redden viel, maar was onmachtig om het tij te doen keren.

Competitie wacht niet

Een redelijke eerste helft, gevolgd door een slechte tweede helft typeert momenteel de status van het vernieuwde team op dit moment. Veel vertrouwde patronen van voorheen moeten opnieuw ingeslepen worden en dat kost met een vrijwel nieuw team veel tijd. Maar de competitie wacht niet en daarom zal Sliedrecht zich direct moeten herpakken om a.s. zaterdag 8 oktober in Dordrecht een waardige tegenstander van Oranje Wit te zijn. Aanvang van deze wedstrijd is 15.00 uur